Airborne ontwikkelt audio-experience van Albert Heijn actie Expeditie Oceaan

Afgelopen jaren deed Albert Heijn verschillende spaaracties met Freek Vonk. Met onder meer dieren, dino’s en insecten. Albert Heijn zet zich actief voor een betere wereld en maakt ook kinderen graag bekend met thema’s als duurzaamheid en biodiversiteit. Om die reden ontwikkelde de supermarkt dit jaar opnieuw een spaaractie samen met Freek Vonk. Deze keer rond de oceaan, omdat het water op onze planeet de basis is voor zo ongeveer elke vorm van leven en dus iets waar we zuinig op moeten zijn. De actie moet kinderen daarvan bewust maken en hen inspireren om duurzame keuzes te maken.

Ook deze keer vormt een spaaralbum de kern, hierin kunnen de stickers worden geplakt die klanten krijgen aan de kassa. Elke pagina in het album gaat over een ander ecosysteem dat is verbonden aan de oceaan en de dieren die er leven.

Het project is tot stand gekomen door een samenwerking vanuit Albert Heijn met Studio Freek, Naturalis Biodiversity Center, Lumen Loyalty en Dentsu. Airborne was daarbij verantwoordelijk voor de audio-experience van Expeditie Oceaan.


Het is de eerste keer dat Albert Heijn audio heeft toegevoegd als extra laag. Via QR-codes kunnen de plekken als het koraalrif, de Zuidpool of de diepzee tot leven worden gewekt. Wie luistert met een koptelefoon op waant zich op één van de 15 expeditielocaties in de wereld. Freek Vonk is uiteraard de gids die alles over deze specifieke plekken vertelt.

Jeroen de Bakker, Managing Partner Airborne: "Wij maakten hiervoor gebruik van 8D-audio, waarbij verschillende geluiden virtueel om de luisteraar heen worden geplaatst. Dat zorgt voor een zeer ruimtelijk en natuurgetrouw effect, waarbij het bijvoorbeeld mogelijk is om een pinguïn van links naar rechts te laten bewegen of om golven van voor naar achteren te laten rollen. Naast de QR-codes in het album, is het uiteindelijke resultaat ook via Spotify en alle andere reguliere podcastplatformen te beluisteren."

www.airborne.audio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest Buutvrij als creatief bureau

09-09-2025 | 18:12:09
Het Mexicaanse fastcasualconcept werkt samen met het bureau aan een merkcampagne die moet bijdragen aan landelijke en Europese groei.

Intratuin kiest Persuade als Lead Agency

09-09-2025 | 15:20:00
Persuade gaat zich richten op merkstrategie, creatieve concepten en campagnes. De eerste gezamenlijke campagnes staan begin 2026 gepland.

DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue

09-09-2025 | 15:06:59
De campagne borduurt voort op de eerdere actie Not a Streetwear Brand, waarin Mammut zich afzette tegen concurrenten die hun outdoorproducten inzetten als mode-item binnen de gorpcore-trend.

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.