Airborne ontwikkelt audio-experience van Albert Heijn actie Expeditie Oceaan

Afgelopen jaren deed Albert Heijn verschillende spaaracties met Freek Vonk. Met onder meer dieren, dino’s en insecten. Albert Heijn zet zich actief voor een betere wereld en maakt ook kinderen graag bekend met thema’s als duurzaamheid en biodiversiteit. Om die reden ontwikkelde de supermarkt dit jaar opnieuw een spaaractie samen met Freek Vonk. Deze keer rond de oceaan, omdat het water op onze planeet de basis is voor zo ongeveer elke vorm van leven en dus iets waar we zuinig op moeten zijn. De actie moet kinderen daarvan bewust maken en hen inspireren om duurzame keuzes te maken.

Ook deze keer vormt een spaaralbum de kern, hierin kunnen de stickers worden geplakt die klanten krijgen aan de kassa. Elke pagina in het album gaat over een ander ecosysteem dat is verbonden aan de oceaan en de dieren die er leven.

Het project is tot stand gekomen door een samenwerking vanuit Albert Heijn met Studio Freek, Naturalis Biodiversity Center, Lumen Loyalty en Dentsu. Airborne was daarbij verantwoordelijk voor de audio-experience van Expeditie Oceaan.


Het is de eerste keer dat Albert Heijn audio heeft toegevoegd als extra laag. Via QR-codes kunnen de plekken als het koraalrif, de Zuidpool of de diepzee tot leven worden gewekt. Wie luistert met een koptelefoon op waant zich op één van de 15 expeditielocaties in de wereld. Freek Vonk is uiteraard de gids die alles over deze specifieke plekken vertelt.

Jeroen de Bakker, Managing Partner Airborne: "Wij maakten hiervoor gebruik van 8D-audio, waarbij verschillende geluiden virtueel om de luisteraar heen worden geplaatst. Dat zorgt voor een zeer ruimtelijk en natuurgetrouw effect, waarbij het bijvoorbeeld mogelijk is om een pinguïn van links naar rechts te laten bewegen of om golven van voor naar achteren te laten rollen. Naast de QR-codes in het album, is het uiteindelijke resultaat ook via Spotify en alle andere reguliere podcastplatformen te beluisteren."

www.airborne.audio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest New Story als digitaal bureau

30-09-2025 | 18:18:00
Met plannen voor uitbreiding in Nederland en daarbuiten wil Salsa Shop zijn digitale fundament versterken

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

mønaerk produceert Organic-campagne voor Prominent

30-09-2025 | 16:14:37
Prominent zet rust en zitcomfort centraal tijdens de woonmaand en presenteert de Organic collectie.

Dawn ontwikkelt merkidentiteit voor Wehkamp

30-09-2025 | 11:42:44
Wehkamp heeft een nieuwe merkidentiteit geïntroduceerd: Altijd Wehkamp, sinds 1952.

Heineken zet rode ster op groene daken voor verbinding

30-09-2025 | 11:27:00
Daarmee wil Heineken het spanningsveld doorbreken waarin moderne steden wel zijn gebouwd voor verbinding
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.