Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL
ICI PARIS XL brengt deze maand de short-form videoserie La Maison ICI uit, ontwikkeld door aidem agency. De serie bestaat uit korte afleveringen in sitcomstijl en is te zien op TikTok en Instagram. Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.
In de serie woont een studente boven een ICI PARIS XL-winkel. In elke aflevering belandt ze in herkenbare situaties, zoals haar eerste stagedag of het vergeten van een verjaardag. De afleveringen spelen zich af in haar appartement en de winkel zelf, waar een vaste beauty advisor haar helpt met dagelijkse uitdagingen. De toon is luchtig en humoristisch, met oog voor de luxe uitstraling van het merk.
Sitcomstijl vertaalt beauty naar dagelijks leven
Het social media team van ICI PARIS XL: "Met La Maison ICI laten we zien dat beauty verder gaat dan alleen producten. Het draait om herkenbare momenten uit het dagelijks leven van onze doelgroep. Door humor te verweven met authenticiteit brengen we onze merkwaarden tot leven, op een manier die oprecht voelt en aansluit bij de wereld van Gen Z."
Senna Kost, Creative Lead bij aidem agency: "Het idee groeide onverwacht uit tot een volwaardig format. Toen we tussen neus en lippen door de vraag kregen of we iets konden bedenken voor de socialkanalen van ICI PARIS XL om de campagne van La Maison ICI door te vertalen, gingen we direct aan de slag. Dit groeide uit tot een eigen serie met lange termijn potentie. Dankzij de vrijheid die ICI PARIS XL gaf, konden we iets maken dat echt past bij de doelgroep. De kracht zit in de herkenbare thema’s en tone of voice die aansluiten bij hoe jonge mensen content consumeren."
Nieuwe stap in contentstrategie
Het concept is een doorvertaling van de overkoepelende 360-campagne La Maison ICI en vormt een volgende stap in de contentstrategie van ICI PARIS XL. De eerste afleveringen zijn sinds eind oktober te zien in Nederland en België.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie
Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst
Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend
Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen