Wenneker Group neemt Volstok over

Wenneker Group heeft de in het Vlaamse Gent gevestigde animatiestudio Volk overgenomen. Het is de tweede overname binnen de buy & build-strategie van Wenneker Group, sinds private equity-maatschappij Capital A aan boord kwam.

Met het toetreden van Volstok telt de groep inmiddels 80 medewerkers, met kantoren en studios in Nederland en België, en met een gecombineerde omzet van 17 miljoen euro. Wenneker Group werkt voor klanten als Philips, Essity en DMG.

De bedrijven binnen Wenneker Group produceren reclamefilms voor televisie en online-campagnes voor  internationale merken en toonaangevende reclamebureaus. Volstok is een animatiestudio gespecialiseerd in hoogwaardige 2D animatie.

Wenneker Group faciliteert haar klanten in een groeiende behoefte aan grote modulair geproduceerde content-campagnes die alles bevatten: van televisiecommercials tot social content. Met de komst van Volstok voegt Wenneker Group daar 2D animatie en character design aan toe. Samen met Wenneker.be werkten ze al samen op grote accounts, zoals Hello Bank! en Boni Supermarkt.

Volstok-oprichters Wouter Sel en Johanna Keppens verkopen 100 procent van hun aandelen en nemen een belang in Wenneker Group. De merken Wenneker.be en Volstok blijven bestaan. Vanuit een gemeenschappelijk hoofdkwartier in Gent gaan zij innig samenwerken in een gezamenlijk managementteam bestaande uit: Vanessa Jacob, managing partner, Christophe Baggerman, executive producer, Johanna Keppens, executive producer en Wouter Sel, creative director.

Maurice Wenneker, co-CEO Wenneker Group: “Wenneker Group gelooft heilig in kwaliteit. Op het gebied van animatie is de markt de laatste jaren overspoelt met snel en goedkoop gemaakte animatie. Wij geloven juist dat animatie die met liefde en artistiek gevoel gemaakt is veel meer zeggingskracht heeft. Wenneker.be & VOLSTOK bieden samen de perfecte mix van live action, animatie en alle mengvormen daartussen.”

Maartje van Wijk, co-CEO Wenneker Group: “Wenneker Group is een groep productiebedrijven met elk zijn eigen expertise, geografie of niche. Elk bedrijf bedient zijn eigen klanten. De echt grote content-campagnes worden modulair opgezet en verdelen we slim over de verschillende bedrijven. Op deze manier worden klanten door absolute specialisten geholpen, zonder te verdrinken in een oerwoud van kleine suppliers”.

Wouter Sel, Creative director en founder Volstok: “Volstok is al jaren een vaste waarde binnen het nationale en internationale animatie landschap. Nu is het tijd voor de volgende stap. Binnen Wenneker Group vinden we de perfecte plek om onze ambities verder te verwezenlijken.”

www.wenneker.group
www.volstok.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.