Ward Graumans van Dawn naar Buck

Buck Amsterdam heeft Ward Graumans aangesteld als creative director. Hij zal onderdeel uitmaken van het Europese Creative Directors-team. Ward werkte hiervoor bij agency for mission-driven growth Dawn.

Global creative studio Buck werkt al een lange tijd direct voor merken op het gebied van design, branding maar ook meer strategisch werk en campagnes.

Vincent Lammers, Executive Creative Director en partner van Buck Amsterdam: “Het onderscheidende aan Buck is dat wij in staat zijn de makers direct onderdeel te maken van het team (creatieven, strategen en klant) dat aan dit soort verschillende projecten werkt. Buck is het afgelopen jaar flink gegroeid, zowel in Amsterdam/Europa als in de andere landen, waarbij we divers werk hebben kunnen maken in samenwerking met zowel merken als bureaus en andere creatieve partners. Voor de vestiging in Amsterdam waren we op zoek naar een creative director die een brug kan slaan tussen ons craft- en productie-werk enerzijds en onze branding, design en campagne-ambities anderzijds.”

“Het profiel van Ward was een perfect fit, met zijn achtergrond in design en animatie vanuit zijn dagen bij MTV en zijn recentere ervaring vanuit het strategische en conceptuele werk dat hij bij Dawn heeft gemaakt. Ward heeft een brein voor strategie en creatieve campagnes, en een hart voor craft en design. Hij wordt onderdeel van ons Europese Creative Directors team, dat verder bestaat uit Richard Gray en Jennifer Zheng die in Londen zit. De aanstelling geeft aan dat Buck nog meer inzet op Amsterdam en Europa als creatief achterland.”

Ward Graumans: “Buck is een studio, productiemaatschappij en bureau met een egoloze cultuur waar álles in het teken staat van het eindproduct; alles draait hier om creativiteit, waarbij wordt gestreefd naar de best mogelijke creatieve output en nieuwe oplossingen. Of dat nu gaat om film, design, brand identities, series, games, immersive projecten of iets dat Buck zelf bedenkt en nog niet bestaat.”

Foto: Mark Bolk

www.buck.co


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.