WPP subsidiary Wunderman Thompson acquires Velvet Consulting

Global marketing communications agency, Wunderman Thompson, a subsidiary of WPP, has acquired French customer experience consultancy firm Velvet Consulting.

The acquisition is part of WPP’s wider strategic transformation, a key part of which is investment in technology services. In particular, Velvet Consulting’s expertise in omni-channel consumer engagement further strengthens WPP’s end-to-end marketing and technology consulting services in France.

By combining marketing, data science and technology, Velvet Consulting enables its clients to better understand and communicate with consumers to deliver business growth.

From strategy through to technology implementation, Velvet Consulting provides a fully-integrated global consulting approach to help businesses become more client-centric by combining marketing, data, digital, technology and creativity. Velvet’s technology partners include Adobe and Salesforce.

Founded in 2004 by Fabienne Magot and Robert Picarel, Velvet Consulting has offices in Paris and Toulouse, employing 200 people. Its clients include L'Oréal, Sephora, Schneider Electric, Fnac Darty, La Poste Group, Pierre Fabre and Sanofi.

www.wpp.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.