Vrouwenbureau Calamity Jane haalt Bruut Bier binnen

Calamity Jane, het reclamebureau dat zich hard maakt voor een andere rol van vrouwen in advertising, voegt Bruut Bier toe aan haar klantenbestand. Voor Calamity Jane, dat zich zegt specialiseert in unstereotyping, een kans om onstereotiep werk te maken.

Sander van Engelen, brouwer van Bruut Bier: "Van Bruut mag het allemaal wel wat meer brutaal, origineel en tegendraads. Als biermerk willen we ver wegblijven bij stereotiepe – vaak op mannen gerichte – bierreclame. Calamity Jane gaat voor ons die vertaalslag maken en onze Tripel Gajes op taboedoorbrekende wijze in de kijker spelen. Want liefde voor bier is universeel. En Bruut is voor iedereen."

Geerke Catshoek en Kiona de Vries, beiden oprichters en Creative Director van Calamity Jane: “We wilden heel graag een biermerk als klant. Want we zijn dan wel een bureau dat bestaat uit vrouwelijke creatives, we maken niet alleen werk voor vrouwen. We willen niet bekend staan als die lippenstift en maandverband-tent. Dus Bruut is een perfecte klant voor ons."

Het craftbier van Bruut is te koop bij geselecteerde filialen van Jumbo en Coop en ligt sinds deze herfst bij Albert Heijn.

www.bruutbier.nl
www.calamityjane.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.