Verkade kiest voor Chuck Studios

Na een competitieve pitch met meerdere creatieve production companies heeft Verkade voor Chuck Studios gekozen. De food advertising specialist met kantoren in Amsterdam, Londen, Los Angelos en Moskou heeft een nieuwe Culinaire Identiteit ontworpen voor Verkade, bekend van producten als Maria, Café Noir en San Francisco. De concurrentie in deze categorie is groot.

Olaf van Gerwen, Global Creative Director van Chuck Studios: ‘Er woedt al jaren strijd in de koekjesstraat in de supermarkt. Verkade blijft goed overeind omdat ze kunnen leunen op een prachtige geschiedenis en traditie. Maar je moet blijven vernieuwen. Terugkijkend op het proces vind ik de grootste stap die genomen is dat we in overleg met het team de keuze hebben gemaakt de producten de hoofdrol te geven, en niet de verpakking. De producten zijn echte iconen van de Nederlandse koffietafel.”

Chuck Studios heeft het merk laten zien dat het de wijze van afbeelden van de producten moet coderen. Op basis van de tagline Eén hap en je bent thuis is er vanaf nu altijd een hapje uit een Verkade-koekje. Het hapje wordt op die manier een distinctive brand asset. Het is tevens een subtiele manier om de consument in het beeld te brengen. Er net achter zien we altijd een stapel koekjes. Die stapel representeert het gevoel van thuis: daar heerst gulheid, openheid en ontspanning. De wijze waarop de producten nu weergeven worden zal ook op de verpakkingen terugkomen. Verder zijn kleuren, invalshoeken, uitsneden en belichting gecodeerd zodat een consistent beeld ontstaat.

Laurie van Zeeland, Marketing Manager Koek & Chocolade bij Koninklijke Verkade: “We zijn heel content dat we met Chuck Studios en TBWA\NEBOKO, die de comms voor hun rekening nemen, een prachtige stijl hebben kunnen neerzetten. Er staan hele mooie dingen te gebeuren voor Verkade en het geeft houvast om de door Chuck Studios ontwikkelde Culinaire Identiteit als een bijbel te gebruiken tijdens deze reis.”

www.chuckstudios.com
www.verkade.nl



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.