Verenigde Naties organiseren wedstrijd voor bedrijven en startups rondom transformeren van voedselsystemen

De Food Systems Summit van de Verenigde Naties organiseert een wereldwijde wedstrijd voor kleine en middelgrote bedrijven en start-ups die zich bezighouden met het transformeren van voedselsystemen.

De wedstrijd heet Best Small Business: Good Food for All. De VN is op zoek naar 50  ondernemingen die bijdragen aan de 17 Werelddoelen, zoals die in 2015 door 193 wereldleiders zijn afgesproken, door te voorzien in gezond en duurzaam voedsel en scheppen van lokale banen.

De Summit wil de spotlights richten op bedrijven die de manier waarop voedsel wordt geproduceerd, transformeren, zodat er minder wordt verspild.

Dr. Agnes Kalibata, speciale gezant van de secretaris-generaal van de VN voor de Food Systems Summit 2021: “Over de hele wereld moeten leiders aandacht schenken aan de verborgen bijdrage van de kleinere bedrijven die gemeenschappen voeden, banen creëren en de natuur herstellen. Deze bedrijven en hun werknemers vormen de voorhoede van de inspanningen om onze voedselsystemen te versterken. De wedstrijd is erop gericht deze inspanningen te vieren en hun inspirerende verhalen te laten zien.”

Ondernemingen over de hele wereld die helpen bij het verstrekken van gezond voedsel aan hun gemeenschappen en het creëren van banen voor de lokale bevolking, worden uitgenodigd om ideeën en suggesties uit te wisselen over hoe hun landen en economieën hun positieve impact kunnen maximaliseren. Alle aanvragers zullen worden uitgenodigd voor toekomstige Food Systems Summit-evenementen. De beste bedrijven krijgen een uitnodiging om zichzelf te presenteren tijdens een event in Rome in juli 2021.

100.000 dollar prijzengeld

De wedstrijd is bedoeld voor bedrijven met tussen de 5 en 250 medewerkers die op enige manier een bijdrage leveren aan het verduurzamen van het voedselsysteem. In totaal is er 100.000 dollar aan prijzengeld beschikbaar.

Meer informatie over de wedstrijd en het aanmeldingsproces vind je hier. Meer informatie over de VN-top over voedselsystemen in 2021 en een lijst met leden van het Adviescomité en de Wetenschappelijke Groep zijn online te vinden.

Contact: Katie Taft

www.un.org
www.unric.org

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.