Topman Omnicom Group kondigt herstructurering aan

John Wren, de CEO van Omnicom Group heeft in een brief aan zijn personeel aangekondigd dat de bedrijven die Omnicom Group vormen, zich moeten herstructureren als gevolg van de coronacrisis. Onder meer DDB, DAS, TBWA\NEBOKO en BBDO maken onderdeel uit van Omnicom Group.

De bedoeling is dat bij voorkeur personeel op verlof wordt gestuurd in plaats van ontslagen. Ook zal het bedrijf in de landen waar het actief is, meedoen aan subsidieprogramma's om het aantal te ontslagen personen te beperken. Toch zal het aantal personeelsleden worden beperkt. Hoeveel mensen de Omnicom Group-bedrijven zullen moeten verlaten, is onduidelijk.

Er is een vacaturestop ingevoerd, salarissen worden bevroren en het aantal freelancers zal worden beperkt. Daarnaast worden bepaalde kosten beperkt, waaronder deelnemingen in awardshows en evenementen rondom de industrie.Op 6 april 2020 legde Wendy Clarke, de CEO van DDB Worldwide haar functies neer en vertrekt in december 2020 naar concurrent Aegis Dentsu Network. Chuck Brymer die van 2006 tot 2018 al CEO van DDB Worldwide was, heeft haar rol voorlopig overgenomen

Een aangekondigd aankoopprogramma van aandelen is stopgezet en het bedrijf probeert meer liquide middelen vrij te maken door leningen aan te gaan.

De CEO van Omnicom Group schrijft verder dat de veiligheid en het welzijn van de medewerkers voorop staat en dat het bedrijf haar klanten continuïteit blijft bieden. De effecten van de maatregelen kunenn per land verschillen. De Nederlandse tak van Omnicom Groep wil nog niet ingaan op mogelijke gevolgen van de coronacrisis op het bedrijf en de bedrijfsvoering.

www.omnicomgroup.com
www.ddbunlimited.nl
www.tbwa.nl
www.bbdo.com

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.