Topman Omnicom Group kondigt herstructurering aan

John Wren, de CEO van Omnicom Group heeft in een brief aan zijn personeel aangekondigd dat de bedrijven die Omnicom Group vormen, zich moeten herstructureren als gevolg van de coronacrisis. Onder meer DDB, DAS, TBWA\NEBOKO en BBDO maken onderdeel uit van Omnicom Group.

De bedoeling is dat bij voorkeur personeel op verlof wordt gestuurd in plaats van ontslagen. Ook zal het bedrijf in de landen waar het actief is, meedoen aan subsidieprogramma's om het aantal te ontslagen personen te beperken. Toch zal het aantal personeelsleden worden beperkt. Hoeveel mensen de Omnicom Group-bedrijven zullen moeten verlaten, is onduidelijk.

Er is een vacaturestop ingevoerd, salarissen worden bevroren en het aantal freelancers zal worden beperkt. Daarnaast worden bepaalde kosten beperkt, waaronder deelnemingen in awardshows en evenementen rondom de industrie.Op 6 april 2020 legde Wendy Clarke, de CEO van DDB Worldwide haar functies neer en vertrekt in december 2020 naar concurrent Aegis Dentsu Network. Chuck Brymer die van 2006 tot 2018 al CEO van DDB Worldwide was, heeft haar rol voorlopig overgenomen

Een aangekondigd aankoopprogramma van aandelen is stopgezet en het bedrijf probeert meer liquide middelen vrij te maken door leningen aan te gaan.

De CEO van Omnicom Group schrijft verder dat de veiligheid en het welzijn van de medewerkers voorop staat en dat het bedrijf haar klanten continuïteit blijft bieden. De effecten van de maatregelen kunenn per land verschillen. De Nederlandse tak van Omnicom Groep wil nog niet ingaan op mogelijke gevolgen van de coronacrisis op het bedrijf en de bedrijfsvoering.

www.omnicomgroup.com
www.ddbunlimited.nl
www.tbwa.nl
www.bbdo.com

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.