The Family Amsterdam maakt campagne en huisstijl voor Opleiding.nl

Het bureau The Family Amsterdam heeft een campagne en huisstijl ontwikkeld voor Opleinding.nl een onlangs gelanceerde website voor opleidingen en trainingen. De site is versneld gelanceerd in verband met de coronacrisis. Opleiding.nl wil het platform zijn waar men begint met zoeken naar een opleiding of training.

Opleiding.nl is een initiatief van opleiders zelf. De plannen voor de site waren er al langer en de eerste stappen waren al gezet. Alex van der Weide, oprichter van opleiding.nl: “Door de coronacrisis ontstond de wens om het platform eerder te lanceren dan we oorspronkelijk van plan waren. Het belang van bij- en omscholing is nu groter dan ooit. Daarom moesten we wel werken met een snel en flexibel bureau. Al tijdens een eerste belletje voelde dat dit bij The Family ging lukken en twee dagen later gingen we al samen aan de slag.”.

Linda de Graaff, mede-oprichtster van The Family Amsterdam: “Het is altijd leuk om iets op te bouwen vanaf het begin. En als er haast bij is, is het nog leuker want dan gaat ’t lekker snel. Door heel nauw samen te werken met Opleiding.nl konden we ook echt snel schakelen en wisten we vrij rap hoe we het merk wilden neerzetten.”.

In de campagne wordt een analogie gemaakt met bekende sites waar je hotels kunt boeken of koophuizen vindt. Er is een herkenbare stijl ontwikkeld waarbij de kleur een belangrijke rol speelt.



Joris Kuijpers mede-oprichter van Family Amsterdam: “Als nieuwkomer moet je duidelijk en herkenbaar zijn. Consumenten moeten weten wat je te bieden hebt. In de campagne vergelijken we daarom op een originele manier Opleiding.nl met sites die mensen al kennen. Door de scenes in een abstracte groene omgeving te situeren, creëren we een eigen en heel herkenbare smoel. Alle uitingen moeten zo familie van elkaar worden.” De campagne bestaat uit twee tv-commercials, tag-on’s, OLV’s, radiocommercials, diverse social posts en banners.

www.thefamily.amsterdam
www.opleiding.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.