[Startups] Rik Heijmen start website voor relatietherapie Monsley.com

Rik Heijmen, voormalig strategisch directeur en oprichter van KOKORO Amsterdam, wil met zijn dienst Monsley binnen zes jaar 100.000 Europeanen online mentale zelfhulp bieden bij onder meer relatieproblemen, rouwverwerking en burn-out. Na een geslaagde pre-seed investering van 200.000 euro van vijf informele investeerders, richt Monsley zich in eerste in instantie op online relatiehulp. Ofwel: het verbeteren van liefdesrelaties in Nederland en Vlaanderen.

Rik Heijmen: "Een grote drempel om relatiehulp te zoeken, is dat mensen hun problemen het liefst zélf willen oplossen. Ze weten vaak alleen niet hoe ze dat moeten doen, met als gevolg dat problemen te lang voortduren en verergeren.”

Om dit te voorkomen heeft Heijmen samen met psycholoog Anoek Gerlings een nieuwe effectieve oplossing ontwikkeld, die meer ondersteuning biedt dan zelfhulpboeken en toegankelijker is dan relatietherapie.

Anoek Gerlings, mede-oprichter, psycholoog en EFT-relatietherapeut: "Voor Monsley hebben wij de principes van de populaire en bewezen effectieve Emotionally Focused Therapy-aanpak, ofwel EFT, vertaald naar een toegankelijk online programma dat mensen helpt om zelf hun relatie te verbeteren."

Het online programma is zo ingericht, dat het mensen stap voor stap meeneemt in het proces én zij de regie in eigen handen houden. Anoek Gerlings: "Deelnemers kunnen individueel starten of samen met hun partner. Ze bepalen zelf waar en hoe ze het programma volgen. Onze digitale support is ook inbegrepen."

Volgens de World Health Organization (WHO) krijgt 12 procent van de Europeanen jaarlijks te maken met mentale problemen. Dit leidt in Europa volgens de WHO jaarlijks tot 190 miljard euro aan behandelkosten en veel psychisch leed.

Rik Heijmen: "Onze vervolgstap is om, naast online relatiehulp, ook nieuwe programma's te ontwikkelen voor burn-out en rouwverwerking. Binnen enkele jaren willen we uitgroeien tot dé Amazon for mental health."

Zijn ondernemers- en reclame-ervaring als directeur van reclamebureau KOKORO neemt hij mee, evenals zijn persoonlijke ervaringen. Rik Heijmen: "Na de verkoop van mijn eerste reclamebureau OER in 2008 kreeg ik te maken met een depressie. Een vormende ervaring, waardoor ik me ben gaan verdiepen in mentaal welzijn en persoonlijke ontwikkeling. Het is mijn missie met Monsley om mentale hulp aantrekkelijker en laagdrempeliger te maken."

www.monsley.com

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.