[SCHOKVAST] Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle

In maart 2021 lanceerden Joris van Heukelom en Mark Schoones SCHOKVAST; een podcast over verandering in de wereld van technologie, innovatie en marketing. De afleveringen vijf tot en met acht zijn klaar en kunnen onder meer op deze pagina worden beluisterd.

Schoones en Van Heukelom presenteren in duovorm het format en ontvangen een gast. Een klassieke interviewshow is SCHOKVAST echter niet. Mark Schoones: “We duiken een aantal thema’s in en de gast maakt deel uit van dat driegesprek. Dit maakt dat we dieper kunnen graven dan in een gebruikelijk interviewformat. Die verdieping was voor zowel Joris als mijzelf een vereiste... lees meer over SCHOKVAST hier

Bert Hagendoorn | Positionering en groeistrategie

Bert Hagendoorn is specialist in groeistrategie en positionering, Creative agency specialist en oprichter en voorzitter van Dutch Digital Design. Hij is spin in het web van het Nederlandse creative agency-ecosysteem. Een agency therapist die zijn klanten op het pad van groei weet te zetten. In SCHOKVAST bespreken de hosts en Bert Hagendoorn de hot topics in de bureauwereld.

Bert: “Dutch Digital Design is het podium voor het beste designwerk van Nederland. Iedereen kan werk inzenden, interactief werk zoals apps en installaties. Onze curatoren beoordelen het werk, selecteren het beste en dat delen wij via onze website en social kanalen. We hebben 30 partners, zoals bureaus en merken, die Nederland op de kaart willen zetten op het vlak van digital design. We zijn internationaal gezien een topclub. Voorheen was Scandinavië leading, maar de afgelopen jaren heeft Nederland een steeds betere reputatie gekregen.”

Martijn Aslander

Martijn Aslander is stand-up filosoof, lifehacker en trendwatcher. Zijn laatst opgemerkte trend? Ons werk is stuk en daar moeten we wat aan doen. Dus werk je op een kantoor, schrijf je in Word en staar je in de eindeloze dieptes van Zoom?

Martijn: “Ik ben een fanatiek Hey-gebruiker. Hey e-mail is echt fantastisch. Ze hebben e-mail opnieuw uitgevonden. Sinds ik Hey als e-mailclient gebruik, is mijn omgang met e-mail totaal veranderd en verbeterd. Je moet mensen toestemming geven om je te kunnen e-mailen, berichten aan de kant zetten om laten te beantwoorden. Ze hebben heel goed nagedacht over de interface en een nieuwe visie neergelegd.”

Erik Hensel | Grootmeesters

Erik Hensel schreef drie romans, claimde namens Nederland de Noordpool en rende de marathon van Noord-Korea. Hij richtte een van de snelst groeiende videoproductiepartijen op maar hij ging ook failliet. Nu is hij terug als ondernemer als de voorman van het elearning platform Grootmeesters. Joris van Heukelom en Mark Schoones praten met hem over de ups en downs van het ondernemerschap.

Erik: “Ik had een productiebedrijf en we ontwikkelden toen het format The Ultimate Expedition, een televisieprogramma. Het idee was dat de presentator elke week iets zou uitzoeken, of het mogelijk was om te doen. Bijvoorbeeld bouw je eigen duikboot, of kun je naar Engeland zwemmen. We zouden dat maken met Heineken, maar het is er nooit gekomen. Als bedrijf wilde ik de pilot wel financieren. Een van de redacteuren zei toen dat Rusland de Noordpool had geclaimd. Toen onstond het idee om namens Nederland de Noordpool te claimen. Het format heeft het niet gehaald, maar we zaten in alle talkshows. Het begon als grapje en eindige als een mega-publiciteitsstunt.”

Pieter Paul van Oerle |  The Next Web

Pieter Paul van Oerle is strategy director bij The Next Web en founder van nlmtd; een bedrijf dat corporates helpt te versnellen en innoveren. De hosts vroegen hem onder andere hoe je een corporate in beweging krijgt.

Pieter Paul: “Bij Accenture was ik verantwoordelijk voor corporate innovation, innovatie brengen naar onze klanten. Ik merkte dat het moeilijk was om vanuit een grote consultancy-organisatie met klanten te helpen innoveren, ook met kleine techbedrijven. Er zit minder zekerheid in het samenwerken met een kleine partij dan in samenwerken met een SAP, Oracle of Microsoft. Dan weet je wat je gaat krijgen. Als je wilt werken met kleinere partijen, is dat spannend, zowel voor de collega’s als de techbedrijven.”

SCHOKVAST wordt opgenomen in de studio van YPCA op het Media Park in Hilversum. De show is te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, PocketCasts en Soundcloud.

www.schokvast.com
www.makerstreet.nl
www.workwithmix.com
www.ypca.nl

Lees ook:

[Podcast] SCHOKVAST: Nikky Hofland, Cees Dingler, Janneke Niessen, Lucien Burm


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.