Overname Bruna door Audax is rond

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft deze week goedkeuring verleend aan de voorgenomen krachtenbundeling van Bruna en Audax Groep. Daarnaast hebben Shared Stories Group (SSG) en Audax Groep vandaag de overname afgerond. In december vorig jaar kondigden SSG - 100 procent eigenaar van Bruna - en Audax het voorgenomen samengaan aan. Bruna heeft in Nederland 273 vestigingen, voornamelijk franchisewinkels. Op het hoofdkantoor werken zo'n 85 mensen. De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt.

Hubert de Leeuw, voorzitter van de Raad van Bestuur van Audax Groep: "Deze krachtenbundeling is een volgende stap in de ontwikkeling van Audax, als familiebedrijf met haar wortels sterk in tijdschriften en boeken zijn wij klaar voor een nieuwe toekomst."

Casper de Nooijer, CEO van Audax Groep: "De afronding van de overname is voor ons het startsein om aan de feitelijke integratie van de ondernemingen te beginnen. Wij verwachten samenvoeging van teams, processen en systemen in juni af te ronden."

Stefan Hutten, huidig CEO van Bruna en beoogd CCO en lid van de Raad van Bestuur van Audax Groep: "De retailformule van Bruna past naadloos binnen het portfolio van Audax en kan zich door de ketenkracht van Audax verder ontwikkelen. We zijn blij dat we kunnen starten met de integratie."

 

www.audax.nl
www.bruna.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.