[Onderzoek] Memo2: Thuiswerkers missen vooral collega's

75 procent van de Nederlanders zegt collega's te missen tijdens thuiswerken. Dit blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van onderzoeksbureau MeMo2 onder 1000 deelnemende Nederlanders.

Het coronavirus houdt Nederland en de rest van de wereld in zijn greep. Grote evenementen als het Eurovisie Songfestival en het EK Voetbal zijn afgelast, horeca en scholen zijn dicht en een groot deel van werkend Nederland zit noodgedwongen thuis. Maar bevalt dat thuiswerken nu eigenlijk wel? MeMo2 heeft onderzoek kunnen doen naar dit onderwerp met zijn eigen meetplatform THX. Uit de resultaten blijkt dat Nederlanders hechten veel waarde aan hun collega's, normale werkplek en de dagelijkse kantoorpraat. Dat wordt nu namelijk erg gemist.

Ondanks de uitbraak van het coronavirus, gaat een kwart van Nederland nog steeds gewoon naar werk. Een derde van de Nederlanders kiest er, al dan niet gedwongen, voor om deels gedeeltelijk de werkzaamheden vanuit huis op te pakken. 41 procent van de Nederlanders is op dit moment door de coronacrisis zelfs helemaal niet aan het werk. Het gros van de mensen dat hun werkzaamheden voortzet doet dit, omdat zij een vitaal beroep uitoefenen (50 procent). Daar komt bij dat een kwart van de Nederlanders naar werk gaat, omdat dit wordt verplicht door hun werkgever.

Thuiswerken betekent ook passen en meten, want niet iedereen heeft een eigen kantoor in huis. 47 procent van de Nederlanders voert thuis zijn of haar werkzaamheden dan ook uit aan de keukentafel en ongeveer een tiende doet dit op de bank of op bed. 36 procent van de Nederlanders heeft wel de luxe van thuis een eigen kantoor hebben waar ze hun werkzaamheden kunnen uitvoeren. Deels is dit kantoor speciaal gecreëerd door de bijzondere situatie waar Nederland en de hele wereld op dit moment mee moeten omgaan.

Nederlanders geven wel aan vooral hun eigen werkplek (30 procent), de kantoorpraat (40 procent) en collega's (75 procent) te missen. Het thuiswerken heeft ook zijn weerslag op televisiekijken: bijna een derde van de Nederlanders kijkt nu namelijk meer tv, voor ontspanning of om op de hoogte te blijven van het nieuws.

www.memo2.nl

 


 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.