Nestlé en UM winnen Bronzen Effie

Nestlé en UM zijn met de Maggi-campagne Lekker Bezig bekroond met een bronzen Effie in de categorie Gedrag Lang.  

Nestlé en UM zagen een gat tussen de Instagrammable foodiecultuur en het dagelijkse koken. In de nieuwe strategie, het creatief concept en de media-aanpak staan de realiteit van het dagelijks koken en de alledaagse thuiskoker centraal: zij zijn lekker bezig! Door de realiteit van het dagelijks koken een podium te geven, werden niet alleen de harten van mensen teruggewonnen maar ook Maggi omzet en marktaandeel. Na de start van de nieuwe creatieve en mediastrategie begin 2019, groeit Maggi harder dan de markt en ook de merkcijfers vinden het pad omhoog.

Valerie van Schaick, directeur Food bij Nestlé: “We geloven vanaf het eerste moment in de nieuwe strategie omdat deze de kernkracht van onze mooie merk Maggi omarmt en relevant naar het nu brengt. Ik ben vooral ontzettend trots op het team bij Nestlé én UM, en dankbaar voor onze mediapartners, een prachtige samenwerking die met deze Effie op een geweldige manier bekroond wordt.”

Carolien van ’t Hek, CEO van UM Nederland: “Dit is een geweldig project dat begon met een vlijmscherpe strategie en resulteerde in een uitdagende en uiterst effectieve content campagne. Een heel sterk voorbeeld van waar goede samenwerking tussen adverteerder, bureau en mediapartners toe kan leiden. En voor UM de bevestiging dat onze ‘Better Science, Better Art, Better Outcomes’ aanpak ook echt resultaat en groei realiseert voor onze klanten. We zijn dan ook super trots dat dit ook gezien is door de jury en we bekroond zijn met een bronzen Effie voor deze campagne”

Voor de campagne is een partnership aangegaan met drie verschillende mediamerken met elk een sterke band met de doelgroep: ochtendshow Koffietijd, digitaal & printplatform LINDA, en RTL4. Gezamenlijk werden verhalen geproduceerd en verspreid rond het belangrijkste Maggi-moment, de alledaagse avondmaaltijd. Dit resulteerde in human interest-serie van items van verschillende families die hun favoriete maaltijden bereiden met Maggi in de realiteit van alledag. 

www.nestle.nl
www.um.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.