Mindfulnesss-app Synctuition vraagt LDJ TECH PR ter vergroting naamsbekendheid

De mindfulnesss-app Synctuition heeft het Amsterdamse pr-en marketingbureau Lubbers De Jong TECH PR (LDJ TECH PR) in de arm genomen om zijn naamsbekendheid in Nederland te vergroten. Onderdeel van de samenwerking is de ontwikkeling van een geïntegreerde pr- en influencer-campagne. Deze zal naar verwachting in oktober-november 2020 worden uitgerold. LDJ TECH PR werkt op projectmatige basis voor Synctuition.

De marktintroductie-campagne richtte zich op de gevolgen die de coronacrisis heeft op de mentale gezondheid. Synctuition is een mindfulness-app die zich onderscheidt door gebruik te maken van verschillende geavanceerd audiotechnieken, zoals live opgenomen 3D-natuurgeluiden, bineural beats (optische illusies in audio-vorm) en ritmische frequenties met een stressverlagende werking.

Synctuition riep op om meer aandacht te geven aan het mentale gezondheidsprobleem dat de coronacrisis heeft veroorzaakt en startte in juni 2020 een wereldwijde campagne in 14 landen. Om stress te verlichten was de app van 1 juni tot 1 augustus 2020 gratis te gebruiken. 

Voor de Nederlandse marktintroductie koos Synctuition voor een samenwerking met Lubbers De Jong TECH PR. De eerste Nederlandse campagne integreerde pr-activiteiten met influencer-samenwerkingen. Dit resulteerde in ruim 20 publicaties waarvan het meerendeel in nationale (print)media en een verdriedubbeling in het aantal app-downloads. Onder meer professor in de neuropsychologie Erik Scherder, presentatrice Victoria Koblenko en actrice Sigrid ten Napel hebben zich achter de campagne geschaard. Na deze succesvolle kick-off vervolgt LDJ TECH PR de campagne in november om de naamsbekendheid van Synctuition in ons land verder te vergroten.

Michael Burich, COO en co-founder van Synctuition: "Onze app maakt werd tijdens de lockdown en maanden daaropvolgend opvallend vaak gedownload en gebruikt in Nederland. Dit is mede te danken aan de ondersteuning van LDJ TECH PR. Zij hebben in korte tijd een PR- en influencercampagne opgezet, waar we nu al de vruchten van plukken."

Gijs Toxopeus
, client en operations director bij LDJ TECH PR: "We zijn trots dat we Synctuition met ons team van PR-strategen mogen ondersteunen bij het bestormen van de Nederlandse markt. Synctution laat zien dat innovatieve technologie voor zeer verschillende doeleinden kan worden ingezet, waar de wereld beter van kan worden. We verheugen ons na de zomer de volgende fase van de samenwerking in te gaan."

www.lubbersdejong.nl


 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.