[Marketing Report Radio] Greo Belgers over Triodos

Greo Belgers is Group Marketing Director bij Triodos. De bank is veertig jaar geleden opgericht met als missie om positieve verandering in de samenleving teweegbrengen. Daarbij kijkt de bank nog steeds naar de impact van projecten die de organisatie financiert.

Greo Belgers: “Triodos komt uit het Grieks en betekent de drievoudige weg. De oprichters keken op een andere manier naar het financieren van projecten. Ze keken eerst naar het risico, net als andere banken. Dan naar wat ze ervoor zouden terugkrijgen, de return, dat doet ook elke bank. Maar de derde as die ze erover legden, was wat de impact is en welke positieve verandering het project zou hebben. Als het risico heel hoog was, het rendement heel laag, maar de impact ook heel hoog is, dan doet geen enkele bank het – maar Triodos wel.”

“We hebben net wat nieuws opgericht, het Triodos Regenerative Money Center. Dat houdt zich bezig met een nieuwe manier van denken, waarbij het geld regeneratief bezig is – net als de natuur. Dus waarbij het geld in een cyclus zit. We houden ons bezig met de drie verschijningsvormen van geld. Namelijk betaalgeld, leengeld en dan is er nog geefgeld, geld dat vrijer is van regulering en wat meer impact kan realiseren. Geld dat mensen ons toevertrouwen om impact te maken, waarbij een financiële return mooi, maar niet noodzakelijk is.”

Greo vertelt ook over de digitale transformatie, omnichannel kanalen, de rol van mobiel bankieren en meer.

Luister het volledige interview hier:

www.triodos.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 17 augustus 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.