[Marketing Report Radio] Derk Sauer over The Moscow Times

Tijdens het Cross Media Congres 2022 op 8 juni maakten we een serie podcasts met de sprekers. Derk Sauer is CEO van de The Moscow Times.

In Rusland vierde Derk Sauer als uitgever grote successen, met onder meer de Cosmopolitan dat met een oplage van een miljoen exemplaren het grootste tijdschrift ter wereld was - met soms een paar honderd pagina's advertenties per editie. 

Ook The Moscow Times floreerde in voorbije tijden. Maar de oorlog in Oekraïne bracht aan dit alles een eind. Derk vluchtte vanuit Moskou naar Amsterdam, nam een aantal redacteuren mee en probeert nu zo goed en kwaad als het kan de vrije Russische journalistiek overeind te houden. Zonder business model en met maximale tegenwerking van de Russische autoriteiten die zijn werk zo goed als onmogelijk maken.

Derk Sauer: "We zijn feitelijk uit Rusland gevlucht. Het was al een tijdje moeilijk, we waren al tot Foreign Agent verklaard en dan ben je al een soort vijand  van Rusland. Er was al veel druk van de overheid en de oorlog heeft alles veranderd. Onafhankelijke berichten over de oorlog mochten we niet plaatsen, alleen persberichten van het ministerie, en voor een onafhankelijk journalistiek medium kan dat natuurlijk niet. We kwamen voor de keus te staan of we ermee zouden stoppen, of doorgaan met als consequentie dat we weg moesten. En toen kwam er nog een wet overheen dat je 15 jaar gevangenisstraf kon krijgen..."

Luister ons interview met Derk hier:

www.themoscowtimes.com
www.crossmediacongres.nl


|



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.