Marion Koopman wordt Chief Growth Officer bij GroupM EMEA

Marion Koopman is benoemd tot Chief Growth Officer bij GroupM EMEA. Naast haar rol als CEO bij Greenhouse, wordt Marion Koopman daarmee verantwoordelijk voor innovatie, transformatie en verbinding binnen GroupM EMEA, dat onderdeel is van WPP.

Daarbij wordt ze ook verantwoordelijk voor de definitie van de groeivisie, en de strategische uitvoering ervan, in samenwerking met de diverse bureaus en verantwoordelijke EXCOs in de landen. Een belangrijke rol hierin speelt de integratie van GroupM diensten en specialiteiten op het gebied van data, technologie, creatieve optimalisatie, automatisering en kunstmatige intelligentie.
 
Als CEO van Greenhouse heeft Koopman het gespecialiseerde online marketingbureau in 7 jaar geleid van 50 naar 500 medewerkers, waarbij een succesvolle integratie en samenwerking met de GroupM mediabureaus is opgezet.  
 
Demet Ikiler, CEO van GroupM EMEA: "People that have worked with Marion know that two of her greatest attributes are her ability to grow strong partnerships and to solve business challenges for the company and clients. I am delighted shell be joining the EMEA leadership team to help GroupM grow all over the region. "
 
Marion Koopman: "Na 7 jaar Nederland kijk ik ernaar uit om mijn horizon letterlijk en figuurlijk te verbreden. Dat ik deze functie mag vervullen en tegelijkertijd ook Greenhouse mag blijven leiden is een geweldige kans. Binnen Greenhouse staat een stevig leiderschapsteam met daar omheen fantastische talenten waardoor ik me gesteund voel deze stap te kunnen maken. En door tegelijkertijd bij Greenhouse betrokken te blijven heb ik de kans om alle kennis, expertise en ideeën uit Nederland mee te nemen in mijn nieuwe internationale rol. "

www.greenhousegroup.com
www.groupm.com
www.wpp.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.