MIX en Elevator ontwikkelen Europese campagne voor Boels Rental

Het Nederlandse verhuurbedrijf Boels Rental lanceert de campagne; Don’t let winter stop your project. De campagne laat in een groot aantal Europese landen zien dat de klant kan rekenen op Boels Rental om de winter door te komen. MIX (Creatie) en Elevator (Performance) ontwikkelden de campagne.

Tessa Visser, Campaign Manager Europe bij Boels Rental: “De winter kan zorgen voor grote problemen in de bouw. Sneeuw, regen en het gebrek aan licht zorgen voor obstakels. De kosten kunnen hoog oplopen als hier niet goed mee omgegaan wordt. Onze klanten moeten handelen en zoals altijd staan we als Boels Rental klaar om ze te helpen. En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar ook voor Duitsland, Oostenrijk, België, Engeland, Tsjechië, Polen en Slowakije.”

Daryl Fransz, Creative Lead bij MIX: “Don’t let winter stop your project moet de doelgroep, aannemers en ontwikkelaars, bewust maken van de problemen die de winter veroorzaakt. Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de aannemers op het laatste moment handelt. Veel aannemers handelen pas zodra het met bakken de lucht uitkomt. Dit zou voor problemen in de bouw kunnen zorgen. Daarnaast zien we dat de voorraad er op deze dagen uitvliegt, waardoor je mis kunt grijpen. Voor ons was het dus zaak om een manier te vinden waarop we de urgentie van het probleem communiceren, voordat mensen in de bouw verplicht kerstverlichting, föhns en kruiken mee moeten nemen van huis.

De campagne bestaat uit social advertenties, banners, drukwerk en een e-mailcampagne. De dynamische mediastrategie focust zich onder andere op de weersomstandigheden vertelt Tessa Visser. “Wij willen de aannemers en ontwikkelaars duidelijk maken dat de winter geen invloed hoeft te hebben op de doorlooptijd van een project. Het gaat erom dat zij weten dat wij hen helpen vertraging te voorkomen met advies en de juiste tools. We zijn dus niet alleen een verhuurbedrijf, maar ook een partner voor ieder bouwproject.”

De campagnestrategie en het concept zijn bedacht door MIX. Growth marketing agency Elevator neemt de verantwoordelijkheid voor mediastrategie, executie en optimalisatie van de campagne.

Thomas Wolters, Managing Director bij Elevator: “De industrie waar Boels zich in begeeft en de schaal waarop de campagne gevoerd wordt, maakt de campagne complex. Dit betekent dat er talloze factoren meespelen die de effectiviteit van de campagne beïnvloeden. In onze campagnestrategie en implementatie hebben gebruik gemaakt van onze kennis en ervaring waar deze doelgroep zich begeeft. Daarnaast maken we gebruik van weather-based targeting, zodat aannemers en ontwikkelaars een relevant aanbod ontvangen op basis van lokale weersomstandigheden.”

Eerder dit jaar lanceerde MIX en Elevator voor Boels Rental een duurzaamheidscampagne genaamd; Deze is groen. Daryl Fransz: “De vraag van Boels Rental was wederom een mooie kans om de data-kennis van Elevator te bundelen met de creatieve krachten van MIX. Effectief creatief werk waar de doelgroep niet omheen kan of wil kijken. Trots op het team dat we dit in korte tijd hebben kunnen realiseren.”

Don’t let winter stop your project wordt deze week uitgerold in de acht eerder genoemde landen.

Credits

Opdrachtgever: Tessa Visser & Frits Gunther (Boels Rental) | Concept: Daryl Fransz & Elise Demuynck (MIX) | Art direction & design: Elise Demuynck & Ashwin Murli (MIX) | Fotografie: Corné van der Stelt | Retouchering: Katty Houtmeyers & Corné van der Stelt | Copy: Daryl Fransz (MIX) | Creatieve directie: Ashwin Murli (MIX) | Performance: Thomas Wolters, Leonie van Ewijk & Frank Abrahams (Elevator).

www.boels.com
www.workwithmix.com
www.elevator.amsterdam

 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.