M line kiest voor andere positionering

M line, aanbieder van slaapsystemen, komt met een andere positionering. De boodschap is daarbij dat je geen topsporter hoeft te zijn om topprestaties te leveren.

Daarbij wordt benadrukt dat niet alleen topsporters zoals Shanice van de Sanden, Dylan Groenewegen en Kjeld Nuis beter presteren dankzij een optimale nachtrust, ook gewone Nederlanders functioneren het best als ze goed hebben geslapen. In de nieuwe campagne trekt M line een parallel tussen de dagelijkse bezigheden van sporters en de gewone Nederlander.

Kjeld Nuis die op zijn skeelers voorbijschiet versus Rik die slalommend door het verkeer zijn tram probeert te halen. Dylan Groenewegen die zichzelf tot het uiterste dwingt op zijn racefiets tegenover Judith die met haar kleinkinderen een fietstocht maakt. Oranje Leeuwin Shanice van de Sanden die een trainingsmaatje passeert op het voetbalveld, afgewisseld door Rob die een potje voetbalt met zijn zoon. Het zijn de beelden van de nieuwe reclamecampagne van M line, die duidelijk moet maken dat iedereen betere prestaties levert na een goede nachtrust.

Sinds de oprichting in 2001 is M line onlosmakelijk verbonden aan topsport. Het effect van goede nachtrust op sportieve prestaties is daarbij sinds de strat een kernwaarde voor het merk.

Steffy Postma-Clephas, brand manager van M line: "Niet alleen topsporters moeten overdag optimaal functioneren, elke Nederlander heeft baat bij een goede nachtrust. Het is wetenschappelijk bewezen dat slaap de belangrijkste herstelactiviteit van het lichaam is. In de nacht wordt daarom de basis gelegd van elke prestatie overdag.  Een goede matras is daarom essentieel in het dagelijkse bestaan van iedereen die overdag moet presteren, op welke manier dan ook. Zo zorgen we dat heel Nederland beter slaapt en beter functioneert.”



De nieuwe campagne van M line is een gezamenlijke productie van sportmarketingbureau Triple Double en Eyeforce Film Production. Voor het aanscherpen van de positionering tekende marketing communicatie bureau Fama Volat.

M line is een merk van DBC Nederland (Dutch Bedding Company), een dochteronderneming van Beter Bed Holding.

www.mline.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.