KesselsKramer komt met app Double Dutch voor geven aan goede doelen

KesselsKramer en kunstenaarsduo Inez & Vinoodh lanceren goede doelen-app Double Dutch. Double De app maakt het mogelijk om online giften te combineren met digitale kunstwerken van bekende kunstenaars als Derrick Adams, Sterling Ruby en Jamie Reid. Ook topmodel Gigi Hadid heeft werk beschikbaar gesteld.

Het platform, de app en de merkpropositie zijn ontwikkeld door reclamebureau KesselsKramer, tevens aandeelhouder. Partner is internationaal betaalplatform Adyen.

De aangesloten internationale goede doelen richten zich op belangrijke thema’s als klimaat, inclusiviteit, gelijkheid en bestrijding van COVID-19. Double Dutch is een initiatief van het wereldberoemde Nederlandse kunstenaarsduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin, en Laura Bailyn, oprichter van KidFund, een spaar-app voor kinderen.

Reclamebureau KesselsKramer, dat aan de basis stond van bol.com, citizenM en Ben, is met een klein percentage aandeelhouder en is medeverantwoordelijk voor de naamgeving en branding, maar ook voor de technische realisatie van het platform, de app en de wereldwijde social media campagne.

Diederik Sjardijn, Managing Director van KesselsKramer: “Bij KesselsKramer richten we ons op challenger merken en dat zijn met regelmaat start-ups. Zij kiezen ervoor om vooral eerst online te groeien en te ontwikkelen. Net als Double Dutch.”

Laura Bailyn: “Double Dutch is ons antwoord op het crisisjaar 2020. Feitelijk zorgen schenkingen jaarlijks voor een omzet van 289 miljard euro. Het doen van giften is een krachtige en persoonlijke manier om een ander te helpen en ervoor te zorgen dat er financieel meer ruimte is om te ademen. Met Double Dutch geef je iemand een prachtig geschenk.”

Kunstzinnig geven met Double Dutch

Gebruikers van Double Dutch kunnen zonder transactiekosten een kaart kopen met kunstwerken van onder andere Gigi Hadid, Derrick Adams, Sterling Ruby en Jamie Reid en naar een vriend sturen. Aan de digitale werken wordt een geldbedrag gekoppeld, dat naar een goed doel naar keuze gaat. De opbrengsten van de kaart worden 50/50 gedeeld met de kunstenaar, die dan ook de mogelijkheid heeft om zijn of haar deel van de opbrengst te schenken aan een goed doel naar keuze.

Het platform kan ook worden gebruikt voor het aanvragen van contante giften voor een bepaald doel, zodat gebruikers geld kunnen inzamelen voor thema’s en goede doelen die zij belangrijk vinden.

www.doubledutch.cash
www.kesselskramer.com
www.adyen.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.