Jevermerk Ketel 1 kiest Das Buro

Ketel 1, dat onderdeel is van Nolet Distillery heeft in het najaar van 2019 een pitch uitgeschreven. Das Buro is de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en het realiseren van creatieve online en offline campagnes. Hiervoor wordt onder andere samengewerkt met communicatiebureau Coopr. De eerste campagne wordt de komende weken uitgerold.

Een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is het introduceren van de Ketel 1 Hard Lemonade. In deze mixdrank wordt de Ketel 1 Jenever gecombineerd met citroensiroop (Pinkyrose Straight Lemon), bruisend water en een schijfje citroen en limoen. Samen met een nieuwe visuele identiteit en merk- en productcampagnes wordt hiermee de komende jaren een jongere doelgroep, millenials vanaf 25 jaar, aangesproken.

Mady Hogenboom, Brand Manager Ketel 1: "Ons merk staat voor de uitdaging om haar relevantie te verhogen onder een jongere doelgroep vanaf 25 jaar zonder de rijke geschiedenis te vergeten. Met onze nieuwe merkstrategie ‘1 for all’ laten we zien dat jenever tijdloos is en elke generatie kan aanspreken. We zijn ervan overtuigd dat Das Buro door hun Less Talk, More Rock DNA in combinatie met sterke strategische input, design en creativiteit, hét bureau is om het merk de komende jaren naar de volgende fase te brengen."

Dennis van der Meule, partner en merkstrateeg bij Das Buro: "We zijn heel trots dat we voor Ketel 1 aan de slag mogen. Ketel 1 is een prachtig merk met een rijke geschiedenis. We hebben onwijs veel zin om aan de slag te gaan voor een van de oudste bedrijven van Nederland met grote plannen voor de toekomst."

www.ketel1.nl
www.noletdistillery.nl
www.dasburo.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.