J. Walter Thompson Amsterdam wordt Wunderman Thompson Amsterdam

J. Walter Thompson Amsterdam verandert de naam in Wunderman Thompson Amsterdam. Het bedrijf gaat op een andere voet verder, als bureau dat technologie, data, strategie en creativiteit combineert en daarmee dat biedt waar klanten tegenwoordig om vragen. Anita Lotten is de Managing Director van het bureau.

Wunderman is wereldwijd ijzersterk in data en technologie en ontwikkelt datagestuurde customer experience (CX)-strategieën. Wunderman Thompson Amsterdam werkt in een coalitie samen met Wunderman Thompson Commerce en Emark. De bureaus werken al gemeenschappelijk op een aantal klanten (VodafoneZiggo, Randstad, PLUS) en deze samenwerking wordt verder uitgebreid.

Wunderman Thompson Commerce is een gespecialiseerd data- en technologiebureau voor e-commerce, Emark is gespecialiseerd in datagestuurde campagnes en gepersonaliseerde klantinteracties. Ook Wunderman Thompson België sluit zich aan bij deze coalitie. Zij werken al geruime tijd samen met Amsterdam. Onder andere op Randstad, Nationale Nederlanden, Liberty Global en Mazda. Wunderman Thompson België is specialist in het ontwikkelen van CX-strategieën.

Nieuwe rol Ralph Wisbrun

Na 25 jaar als CEO/founding partner wordt Ralph Wisbrun senior advisor van het nieuwe Wunderman Thompson Amsterdam en van WPP Nederland. Dat betekent dat hij uit de dagelijkse operatie stapt. Wisbrun begon zijn carrière in 1985 bij PPGH/JWT, werd daar in 1994 CEO en startte met Wim Ubachs in 1997 UbachsWisbrun. In 2007 ontstond het fusiebureau UbachsWisbrun/JWT dat in 2012 haar naam wijzigde in J. Walter Thompson Amsterdam.

Wisbrun werd met zijn bureau vier keer ‘Bureau van het Jaar’ (1996, 1997, 2000 en 2015), was vijf jaar voorzitter van de VEA, ontving de Coq d’Honneur en Grand Coq d’Honneur voor zijn bijdrage aan het vak en maakte met zijn bureau succesvolle campagnes waarmee veel nationale- en internationale prijzen gewonnen werden.

Anita Lotten, de huidige CFO/Managing Partner van JWT Amsterdam, zal als Managing Director Wunderman Thompson Amsterdam leiden. Anita Lotten: "De samenwerking met de andere Wunderman Thompson-bedrijven is een volgende stap om onze klanten nog beter te kunnen helpen met hun business-uitdagingen. Niet alleen op het vlak van merkcommunicatie, wat we al doen, maar ook door diepe kennis op het vlak van technologie en data toe te voegen.’’

Creative partner Bas Korsten was eerder al benoemd tot Global Chief Creative Officer Wunderman Thompson en is inmiddels in Amsterdam opgevolgd door Michael Jansen.

Collision-methode

Anita Lotten: "Centraal in onze nieuwe aanpak staat de consumenten-ervaring (CX). In de samenwerking maken we gebruik van de collision-methode, wat erop neer komt dat we in een intensieve samenwerking met de klant en diverse experts naar elk touchpoint van de journey gaan kijken. Onze missie om ambitieuze merken te helpen groeien, kan alleen wanneer je het lef hebt om zo nu en dan anders en fundamenteler te kijken naar de bestaande business.’’

Lotten en Wisbrun werken al jaren samen en blijven dat doen, maar voortaan dus in een andere rol. Ralph Wisbrun: "Ik ben erg blij met de keuze voor Anita, zij was achter de schermen al jaren belangrijk. In mijn nieuwe rol als Senior Advisor zal ik voor Wunderman Thompson én WPP beschikbaar zijn."

Eric Kramer, country-manager van WPP Nederland: "Ralph is met zijn ervaring en netwerk van cruciale waarde voor onze klanten en voor het bouwen van het nieuwe WPP. En met Anita als Managing Director van Wunderman Thompson maken we weer een stap en heb ik alle vertrouwen in een mooie toekomst."

www.wundermanthompson.com
www.wpp.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.