Jägermeister en Gullie met carnavalcampagne

Jägermeister is gestart met een carnavalscampagne samen met carnavalszanger Gullie (Quinten Montroos). Dorst & Lesser en Jägermeister realiseren hiermee hun tweede carnavalscampagne.

Waar Jägermeister vorig jaar het Noorden en Zuiden van Nederland samenbracht door de ongeschreven regels uit te leggen, is dit jaar voor een tweede stap in de zuidelijke richting gekozen.

Kas Knikkink, Senior Brand Manager Jägermeister: "Vorig jaar hebben we met groot succes met Brabants fenomeen Steven Brunswijk de regels rondom carnaval uitgelegd. Dit jaar gaan we door op dat thema en proberen we mensen nog een stapje dichter bij die perfecte carnavalservaring te brengen; dit keer door te focussen op de voorbereiding. We zijn enorm verheugd dat we hiervoor dit jaar een ander Brabants carnavalsicoon hebben weten te strikken, namelijk Gullie. Een goede voorbereiding is immers het halve werk."

Gedurende de campagne staat Gullie centraal: hij springt in op allerlei momenten voorafgaand aan carnaval. Met ruim 70 social assets, waarin zes verschillende carnavalsvierders een rol spelen, is er voor elk scenario, elke
feestganger en elke locatie een herkenbaar moment waar Jägermeister een rol in speelt.

Birgit Zuurveld, Managing Director Dorst & Lesser: "We hebben een campagne neergezet, die hopelijk heel Nederland aanspreekt door opnieuw een onderwerp te claimen dat voor iedereen relevant is, zowel boven als onder de rivieren. Hierbij hebben we niet alleen nagedacht over de inhoud van de content, maar ook over de momenten en plekken van verspreiding. Er zijn genoeg mensen die maar één dag per jaar de trein naar het zuiden nemen, zoals ikzelf bijvoorbeeld, maar sommigen spelen carnaval van begin tot eind uit. Die wil je allemaal zo authentiek mogelijk aanspreken."

De campagne loopt vanaf 1 februari 2020 op de social kanalen van Jägermeister Nederland. Rondom het feest wordt ook (D)OOH ingezet en er is een Spotify-lijst. Via een YouTube-advertentie, die ingekocht is op carnavalsnummers, worden fanatiekelingen extra aangespoord om met Gullie mee te doen.

Credits:
Adverteerder: Jägermeister (Maxxium) | Concepting, creatie social assets en social distributie: Dorst & Lesser | Media-inkoop (D)OOH: Mediaxplain | Productie: RubenPaulRuben

www.jagermeister.com
www.dorstenlesser.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.