[Interview] Erik Kessels (KesselsKramer): Als het niet op een T-shirt werkt, werkt het ook niet in een film van 3 minuten

In aanloop naar de bekendmaking van Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Erik Kessels, mede-oprichter van het communicatiebureau KesselsKramer. We spreken hem over KesselsKramer en marktontwikkelingen.

Kun je KesselsKramer introduceren?

Hallo. Wij zijn KesselsKramer. Wij maken reclame voor mensen die niet van reclame houden.

Wat kan KesselsKramer dat andere bureaus niet kunnen?

Falen... Bij KesselsKramer weten we maar al te goed dat je soms juist op je bek moet gaan om tot iets bijzonders te komen. In de wereld van communicatie is het een gewoonte om te allen tijden maar te doen alsof je gelijk hebt en exact weet waar je mee bezig bent. Maar als je ruimte neemt om te zien wat er misgaat, en daarop inspeelt, ontstaan de echte parels. 

Wat willen klanten van KesselsKramer dat ze vóór corona nog niet wilden?

Digitaal enthousiasme. Hoe beter je met klanten op één lijn ligt, hoe beter het eindresultaat. Presentaties geven en samenwerken hebben een heel karakter gekregen door corona. We moeten elkaar nu leren kennen en enthousiasmeren, terwijl we niet groter zijn dan een postzegel op een scherm. 

Is er sprake van een creativiteitscrisis in de marketingindustrie?

Er is helemaal geen creativiteitscrisis, er is creativiteit genoeg. Als er al een crisis is, zit die in de ontembare drang van de marketingindustrie om creativiteit meetbaar te willen maken. Logisch, want campagnes vergen vaak een enorme investering. Maar met alle ontwikkelingen die het gevoel van veiligheid vergroten, wordt de kans op uitzonderlijke creativiteit ook steeds kleiner. Met als gevolg, meer middelmaat, en vaak minder impact. 

Waarom zou het beste talent bij jouw bureau komen werken?

KesselsKramer heeft geen vaste stijl. Wij zijn geen bureau dat bijvoorbeeld altijd met humor of altijd vanuit een purpose werkt. Creativiteit en talent zijn iets heel persoonlijks. Onze formule is dan ook dat we geen formule hebben. Met een goeie conceptuele basis en een duidelijke structuur kunnen we talentvolle mensen veel vrijheid en verantwoordelijkheid geven. Zo zorgen we niet alleen voor verassend werk, maar ook voor een bedrijfscultuur waar talent zich snel kan ontwikkelen.

Wat moet iedere marketeer begrijpen over branding?

Als het niet op een T-shirt werkt, werkt het ook niet in een film van 3 minuten.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws is dat we KesselsKramer.digital en Holy Pony hebben opgericht. Twee verschillende en toch dezelfde bureaus. 

www.kesselskramer.nl

Lees ook:

[Interview] Bert Hagendoorn: Het belangrijkste is dat je dicht bij de kernkracht van je bureau blijft

[Interview] Jur Baart (Fitzroy): Denk boyond marketing; overtref doelgroep qua verwachtingen

[Interview] Michiel Klein Schiphorst (epidemie) over 2022: Make Love, not war

[Interview] Remco Dongor (Kapooow): Diversity & Inclusion gaat om meer omzet

[Interview] Dimi Albers (Dept): Onvoorstelbare vloedgolf aan investeringen in Metaverses

Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

M100 wordt gesponsord door


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.