IKEA renews commitment to climate change, Covid-19 initiatives

Inter IKEA Group has joined an alliance of over 180 political decision-makers, business leaders, trade unions, NGOs and think tanks in calling for a renewed commitment by all stakeholders on long-term climate change initiatives while at the same time addressing the urgent COVID-19 pandemic.

The COVID-19 pandemic has brought unprecedented challenges to people and business around the globe. IKEA is striving to make fast and safe decisions to mitigate the impact on the business and the people depending on it. At the same time, IKEA remains committed to becoming climate positive and circular by 2030, reducing more greenhouse gas emissions than the total IKEA value chain emits while growing the IKEA business.

Torbjörn Lööf, CEO, Inter IKEA Group “Even if the outbreak of the COVID-19 virus calls for urgent measures to mitigate the effects on people and business, we will not lose sight of our long-term goals. We will continue to be long-term in everything we do and remain committed to our ambitious sustainability goals for 2030. This is not an “either/or” situation, the challenging situation today makes us even more determined to accelerate our efforts to tackle climate change.”

By signing this declaration, IKEA has demonstrated the commitment to continue to share knowledge and experience to help accelerate the transition toward a green economy in the wake of the coronavirus crisis. IKEA also aims to be a progressive industry leader in partnership with the EU throughout the Green Deal process.

IKEA see the Green Deal as an opportunity for enabling action to help IKEA meet its own ambitious goals. While facing the impact of the coronavirus head-on, IKEA will continue to share knowledge, examples and experience with lawmakers and participate actively in the Green Deal discussion for new policy and regulatory initiatives.

www.ikea.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bob Koigi

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.