Het Noordbrabants Museum opent dankzij Glasnost digitaal met virtuele rondleiding

Het Noordbrabants Museum heeft haar digitale museum geopend. Vanwege het coronavirus is Het Noordbrabants Museum voorlopig gesloten. Om de collectie toch beschikbaar te stellen voor het publiek, heeft het museum haar virtuele deuren geopend. Glasnost werd ingeschakeld door het museum voor het concept en ontwikkelde in korte tijd een interactieve rondleiding voor de website van Het Noordbrabants Museum, waar onder andere werken van Vincent van Gogh te zien zijn.

Het Noordbrabants Museum wil voor hun vaste, trouwe en nieuwe bezoekers zichtbaar zijn, voornamelijk om wisseltentoonstellingen die momenteel te zien zijn aan het publiek te kunnen tonen. De keuze voor het digitaliseren van het museum was dan ook snel gemaakt. In het proces is Glasnost aangehaakt om mee te denken over een creatieve uitvoering. De focus hierbij lag op gastvrijheid en laagdrempeligheid, omdat het museum de bezoekers het gevoel wil geven écht bij ze binnen te stappen. Het resultaat is de interactieve rondleiding, waarbij niet alleen het verhaal van de collectie tot leven komt, maar ook het bijzondere pand en waar Het Noordbrabants Museum voor staat.

Stella Nulens, Hoofd marketing en communicatie van Het Noordbrabants Museum: “De deuren van ons museum moesten dicht, dat was slikken. Maar daarna ging meteen de knop om. Wat kunnen we onze bezoekers wèl bieden? Samen met Glasnost lag er binnen één dag een passend concept en een haalbaar plan. Ze snapten meteen waar we heen wilden. Dankzij hun enthousiasme, de korte lijnen, goede dosis humor en keihard werken stappen onze bezoekers vanaf vandaag digitaal ons museum binnen.”

Christian Brienen, creative producer Glasnost: “Een prachtig project om aan te werken! We hadden één dag om heel Het Noordbrabants Museum op camera vast te leggen, met de extra uitdaging om 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Dankzij een nauwe samenwerking met het museum, een strakke planning en korte lijntjes met onze video partner, kunnen we Nederland alsnog van prachtige kunst en de Brabantse gastvrijheid voorzien. En we hebben er zelf ook nog veel van opgestoken!”

In een interactieve video neemt theatermaker en presentator Lucas De Man de kijker mee door het museum. Ondanks de gesloten deuren, stap je vanuit je huiskamer zo Het Noordbrabants Museum in. Lucas De Man geeft samen met experts uitleg over de vaste collectie en wisseltentoonstellingen, waaronder bijvoorbeeld De Pastorie van de uit Noord-Brabant afkomstige Vincent van Gogh en Jan Sluijters. De kijker kan zelf kiezen voor verdieping door middel van keuzemogelijkheden.

Credits:
Klant: Het Noordbrabants Museum | (Online) Marketing: Stella Nulens, Charlotte Zwaan en Yvonne Keulaars | Creatief concept en PR: Glasnost | Strategie: Wouter Glaser | creatief concept: Christian Brienen | Account & PR: Xanne Liebregts, Beau Moesman, Lizzy van der Hofstad | Videoproductie: Four Creating

www.hnbm.nl/tour
www.glasnost.amsterdam

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.