H&M helpt de voedselbank met fashionveiling en donatieacties

H&M zet zich sinds 1 december 2020 landelijk in voor de voedselbank. Met H&M Helpt zet het merk in Nederland zowel online als in haar fysieke winkels verschillende acties op om geld in te zamelen. Ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland leven onder de armoedegrens. Door de coronacrisis zoeken niet alleen meer mensen hulp bij de voedselbank, tegelijkertijd neemt het aantal donaties af.

H&M heeft een groot bereik en kan veel impact maken. Het merk wilde in de aanloop naar de feestdagen graag iets doen voor iedereen die het in dit bijzondere, ongelofelijke jaar lastig heeft gekregen. Samen met reclamebureau Megawatt is een online fashionveiling bedacht waar designer-items en andere favorieten uit H&Ms samenwerkingen aangeboden worden. Daarnaast zijn BN'ers en fashion-influencers gevraagd om zowel styling-advies te geven als hun eigen stukken aan te bieden voor de veiling. Via Instagram kunnen mensen hun eigen stukken ook te koop aanbieden. De veiling loopt tot en met donderdag 17 december 2020 20:00 uur.

Naast de veiling steunt H&M de voedselbank door van 1 tot en met 19 december 5 procent van iedere verkochte giftcard (online en in de winkel) aan de voedselbank te doneren.

www.hmhelpt.nl
www.hm.com
www.megawatt.agency


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.