Frummel van TBWA/Neboko wint Ster Gouden Loeki

De commercial Frummel van Staatsloterij en TBWA\NEBOKO wint de Ster Gouden Loeki! De winnaars ontvingen de prijs in een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1.

Het is het derde jaar op rij dat Staatsloterij en TBWA\NEBOKO met het gouden beeldje naar huis gaan. Eerder wonnen hun commercials over het hondje Frekkel (2018) en het egeltje Freddie (2019) de reclameprijs. Dit jaar ging katje Frummel er met de winst vandoor.

Het katje wordt in de commercial geadopteerd door een lieve meneer en blijkt een ware gelukskat te zijn: elke keer als het beestje miauwt, zorgt hij voor geluk. Zo ook wanneer de hoofdrolspeler een lot wil kopen. Het baasje gunt het lot echter aan een jong stel achter hem in de rij.

De tweede prijs werd verzilverd door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport/Eén tegen Eenzaamheid en Open Now Amsterdam met hun commercial Buurttuin. De tv-spot laat zien dat een klein gebaar een groot verschil kan maken.

De Bronzen Loeki ging naar PLUS en Wunderman Thompson met hun kerstcommercial Goed eten is samen eten, waarin de hoofdrolspeler, buschauffeur Mo, uiteindelijk aan tafel belandt bij weduwnaar Jacques om daar samen van een diner te genieten.

De uitreiking van de Ster Gouden Loeki was voor het eerst in zes jaar weer op televisie te zien in een uitzending van Omroep MAX.

www.tbwa.nl
www.wundermanthompson.com
www.ster.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.