Fonds Gehandicaptensport met online magazine over online campagne

Het Fonds Gehandicaptensport heeft een eigen online magazine gelanceerd onder de naam Tikeeneuromagazine. Het Fonds Gehandicaptensport kon een geplande collecteweek in verband met de coronacrisis niet door laten gaan.

In het magazine wordt teruggekeken naar de totstandkoming én de resultaten van de Tik 'n euro! campagne. Naast het reguliere collecteren zijn er veel insights van waarde gecollecteerd.

Binnen één dag lag er een strategie en binnen twee dagen een creatief concept. De campagne was binnen 9 dagen gerealiseerd. Alles is volgens de initiatiefnemers vanaf de keukentafel gemaakt. De radiocommercials zijn door Suzanne Schulting, Tim Coronel en Churandy Martina via WhatsApp ingesproken. Verder hebben meer dan 35 nationale sporthelden belangeloos een vuist willen maken voor de sporters met een handicap.

De gemiddelde donatie in een online collectebus (8,77 euro) is het vijftienvoudige van een offline collectebus (0,60 euro). Bij een langere voorbereidingstijd leert een simpele projectie dat het Fonds Gehandicaptensport op 380.000 euro aan online donaties waren uitgekomen. 

Het Tikeeneuromagazine is hier te vinden.

www.fondsgehandicaptensport.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.