Fitzroy ontwikkelt internationale campagne voor Shimano's groepset DURA-ACE

Fitzroy heeft de internationale campagne ontwikkeld voor Shimano’s groupset DURA-ACE. Deze is in september 2021 wereldwijd gelanceerd. DURA-ACE wordt gezien als dé standaard in het pro peloton. Het merendeel van de renners rijdt met DURA-ACE.

Erik van Kooten, Category Marketing Manager bij Shimano Road: “De lancering is een belangrijke nieuwe stap in de science of speed de noemer waaronder Shimano haar meest innovatieve producten ontwikkelt. De groepset is speciaal ontwikkeld voor atleten die nergens concessies doen om het beste uit zichzelf en de sport te halen.”

De ontwikkelde campagne geeft invulling aan de gedachte For those who never compromise. We laten zien dat DURA-ACE er is voor mensen met een gedeelde mentaliteit. Mensen die alles doen voor de beste prestaties, die meer vragen van zichzelf en daardoor altijd tot het uiterste gaan. Deze mentaliteit wordt tot leven gebracht aan de hand van verschillende portretten van onder meer profrenners Mathieu van de Poel en Coryn Rivera, product designer Hiroshi Matsumoto en Iron Man athlete Tani Burge. Zo wordt de Never compromise mentaliteit van verschillende kanten belicht via verschillende mensen die verbonden zijn met DURA-ACE.

Binnen de campagne is de DURA-ACE groepset ook virtueel gelanceerd in de populaire wielren app Zwift.



Credits:
Klant: Shimano, Erik van Kooten | Bureau: Fitzroy ism Doorrood | Video: Magenta Films

www.shimano.com
www.fitzroy.nl



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.