Filling Pieces viert tienjarig bestaan met documentaire en opening van Amsterdamse winkel

Filling Pieces viert zijn tienjarig bestaan met een documentaire en de opening van zijn winkel in Amsterdam. De documentaire, Bridging the gap: 10 Years of Filling Pieces, vertelt het ondernemersverhaal van oprichter Guillaume Philibert Chin en de weg die hij heeft afgelegd om van Filling Pieces een internationaal succes te maken. In de documentaire komen ook belangrijke maatschappelijk kwesties naar voren, zoals discriminatie en mentale gezondheid. De documentaire is te bekijken op het YouTube-kanaal van Filling Pieces.

Met de documentaire wil Filling Pieces laten zien welke waarden voor het merk en oprichter en creatief directeur Guillaume Philibert Chin belangrijk zijn. Filling Pieces is niet alleen bekend als schoenenmerk, maar heeft het merk wereldwijde bekendheid gecreëerd binnen de mode-industrie.

Guillaume Philibert Chin: "Ik ben begonnen met het verkopen van mijn eerste schoen in 2009 in de garage van mijn ouders in Heemskerk. In die tijd waren mooie en luxe schoenen ontzettend duur. Ik wilde met het ontwerp van mijn eerste schoen, de Low Top, de kloof tussen high-end fashion en streetwear mode verkleinen en mooie, luxe schoenen toegankelijk maken voor iedere groep in de samenleving. Deze missie is altijd het uitgangspunt geweest binnen mijn bedrijf en de keuzes die ik als ondernemer en ontwerper heb gemaakt. Ik vind het ontzettend mooi om terug te kijken en het tienjarig bestaan van Filling Pieces te vieren, maar ik kan ook niet wachten op wat de toekomst mij brengt."

In de documentaire is te zien hoe zijn vrienden en familie persoonlijke verhalen delen en vertelt Guillaume Philibert Chin zijn verhaal als ondernemer, zoon en echtgenoot. In de documentaire worden ook relevant maatschappelijke onderwerpen besproken. Zo is te zien hoe het merk omgaat met de huidige wereldwijde crisis en hoe de eigenaar/oprichter en zijn team reageren op thema’s zoals burn-outs en stress. Ook wil Filling Pieces met de documentaire laten zien welke kernwaarden binnen het bedrijf belangrijk zijn. Het merk vindt namelijk dat diversiteit gevierd moet worden en dat verschillende culturen niet moeten botsen maar juist elkaar moeten versterken. De verschillende invloeden in mode, cultuur en design vormen de basis van het succes achter het merk.

De documentaire is dankzij VICE Studios tot stand gekomen.



Naast de lancering van hun eigen documentaire, opent Filling Pieces in juli 2021 ook een flagship store in het centrum van Amsterdam om het jubileum te vieren. Met 300 vierkante meter is het de grootste winkel van het merk tot nu toe. In de winkel zijn niet alleen alle collecties te koop, ook dient de winkel als locatie voor design workshops en een plek waar de community samen kan komen en panelgesprekken gesprekken georganiseerd worden met andere creatieven, ondernemers en modeliefhebbers waarin thema’s zoals inclusiviteit, mentale gezondheid, muziek, sport en kunst voorop staan.

www.fillingpieces.com



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Guerrilla-actie van Cogonez zet haven centraal tijdens SAIL

27-08-2025 | 17:26:56
Tijdens de SAIL-in van SAIL Amsterdam 2025 werden bezoekers verrast met een opvallende campagne van Werkenindehaven.amsterdam.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

GoSpooky en Etos koppelen Insta-mijlpaal aan luierdonatie

27-08-2025 | 08:55:46
Modellen bepakt met Philips Airfryer-rugzakken verrassen foodies in de wachtrijen voor eetgelegenheden met vers bereide snacks uit de airfryer

ACM start campagne over rechten gebruikers online platforms

26-08-2025 | 09:21:00
Veel gebruikers van online platforms weten weinig over hun rechten onder de Europese Digital Services Act (DSA). Dat blijkt uit onderzoeken die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) tussen 2023 en 2025 liet uitvoeren.

Finally an Agency brengt Share a Coke van Coca-Cola tot leven met OOH specials

26-08-2025 | 09:15:00
De campagne, gericht op Gen Z, draaide om het terugbrengen van offline momenten van verbinding in een tijd waarin digitaal contact vaak de boventoon voert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.