EK-campagne van Glasnost voor Lipton met Robin van Persie en zoon Shaqueel

Glasnost en Lipton lanceren de EK-campagne van het merk met Robin van Persie en zijn zoon Shaqueel.

Zes jaar na de memorabele goal van Van Persie tegen Spanje, treedt Shaqueel in de voet(bal)sporen van zijn vader met een imitatie van deze wereldgoal in de televisiereclame van Lipton Ice Tea. Om ook de rest van Nederland deze iconische duikvlucht te laten herbeleven brengt Lipton het Heldenshirt uit, exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Shaqueel van Persie: “Ik dacht: wat mijn vader kan, kan ik ook. De imitatie hebben we natuurlijk met een knipoog neergezet, maar ik vond het alsnog een eer om dit moment samen met mijn vader te herbeleven. Iedere voetballer droomt van zo’n epische goal, dus wat dat betreft kijk ik natuurlijk tegen hem op.”

Wu-Ping Kusters, Brand Manager Lipton: “Wij zijn ontzettend trots op deze samenwerking en mooi om die wisselwerking tussen vader en zoon terug te zien in de televisiecommercial. Het oranje Lipton Heldenshirt, voorzien van een rood-wit-blauwe cape, staat symbool voor de duik die Van Persie zes jaar geleden maakte. Op deze manier hopen we Nederland opnieuw dat euforische gevoel te laten ervaren! Zeker in deze tijden is het fijn om de saamhorigheid die hoort bij een EK samen te beleven.”

Credits:

Klant: Lipton | Bureau: Glasnost International | Creatie: Tim van Aerschot | Account: Sophia van Heemskerk & Selen Kirkagac | Productiepartij: Holy Fools | Postproductie: Ambassadors | Influencer agency: 9024 Media | Helden: Robin van Persie & Shaqueel van Persie

www.lipton.nl
www.glasnost.amsterdam

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.