Duitse RTL krijgt CapeRock-vormgeving voor nieuws en magazineformats

De Duitse zender RTL heeft de vormgeving van haar nieuws- en magazineformats laten herontwerpen door het Nederlandse CapeRock. Het gaat om zeven programma's die door meer dan 8 miljoen mensen dagelijks worden bekeken.

Als eerste zijn de programma's Exclusiv, Explosiv en Extra overgegaan. Rondom de jaarwisseling zal het ochtendprogramma Guten Morgen Deutschland een andere vormgeving krijgen, waarna Punkt12 en de nieuwsprogramma RTL Aktuell en RTL Nachtjournal in de loop van 2021 een andere vormgeving krijgen. RTL Aktuell is het Duitse RTL Nieuws die in de huidige vorm sinds 1988 bestaat. RTL bestaat als Duitse tv-zender sinds 1984.

Het uiterlijk van de magazine- en nieuwsprogramma’s sluit aan bij de twee andere domeinen sport en entertainment die het merk RTL laadt. Het programmamerk, de studio, de inhoud en de presentator vormen in het design voortaan een sterkere eenheid. De studio en hun vormgeving plaatsen de presentator als mediator meer in het middelpunt van de belangstelling.

Het herontwerp is uitgevoerd door CapeRock in samenwerking met RTL  Om de relatie met het hoofdmerk RTL te benadrukken zijn de logo's en de namen van de programma's voortaan RTL Exclusiv, RTL Extra en RTL Explosiv. De door CapeRock ontworpen, driedimensionale X-logo's onderscheiden zich individueel terwijl ze als reeks herkenbaar zijn. 

In het verlengde van het RTL-merk, hebben de driedimensionale X-Logos ook een prominente rol in de studio's en worden ze gebruikt als key-visuals op de virtuele panorama-monitoren. Voor het studio-ontwerp wordt gebruik gemaakt van de technologie van de Unreal Game Engine. Het Duitse RTL wordt overigens in Nederland ook gedistribueerd door onder meer KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile. RTL is via Mediengruppe RTL Deutschland net als RTL Nederland onderdeel van RTL Group.

www.mediengruppe-rtl.de
www.rtl.de
www.caperock.tv

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.