Dept ontwikkelt Zooo veel money-campagne voor Eurojackpot

Na een pitch eerder dit jaar is Dept verkozen tot het digitale creatiebureau van Eurojackpot. Op 11 mei is vanuit deze samenwerking de eerste online-first campagne live gegaan. De campagne geeft verdieping aan Eurojackpot haar merkmantra Zooo veel money.

focus van de campagne ligt op het gegeven dat de maximale hoofdprijs 90 miljoen euro is en dat veel mensen geen idee hebben wat je allemaal kunt doen met dat geld. In de campagne staat de ZoooveelMoneyMan centraal. Hij is dé expert in het uitgeven van geld en helpt de consument te fantaseren over wat je allemaal kunt doen met het prijzengeld.

Saskia Baartman, business manager Eurojackpot: “Eurojackpot wil zich positioneren als een unieke en eigentijdse loterij. Onze extreem hoge Jackpot geeft ons al een unieke positionering onder de loterijen, maar we willen ook het verschil maken in communicatie en creatie. Met deze campagne willen we op een creatieve manier de fantasie van de consument prikkelen. Hopelijk ervaren consumenten de ZoooveelMoneyMan als leuke content, want een beetje humor kunnen we wel gebruiken in deze gekke tijd. Dept heeft in samenwerking met Greenhouse Group fantastisch werk afgeleverd en we zien de resultaten vol vertrouwen tegemoet.”

Rob Voortman, senior creative bij Dept: “De tips van de ZoooveelMoneyMan komen terug op verschillende kanalen. Niet alleen via social uitingen, maar ook op de campagnewebsite, display banners en zelfs in een e-book dat daadwerkelijk te downloaden is, want wat is een groot inspirator zonder eigen boek? De campagne vereiste een grote verbeelding en dat vergde veel creatieve oplossingen tijdens de productie van de video’s, maar door goede samenwerkingen en een gedeelde ambitie konden we in topsnelheid een mooi staaltje werk neerzetten.”

www.eurojackpot.nl
www.deptagency.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.