Datingapp Breeze in de startblokken

De datingapp Breeze staat in de startblokken. Daarbij staan echte ontmoetingen centraal. Het vertrekpunt is online, de eerstvolgende stap is meteen offline; een echte date in de kroeg, op een terras of een wandeling bij jou in de buurt. Corona gooide roet in het eten bij de lancering van de app. Maar na deelname aan het tv-programma Dragon's Den wil de app nu echt van start.

Joris Doorninck
, mede-oprichter van Breeze: “Marsha Goei en Joris van Doorninck zijn twee van de oprichters/bedenkers van Breeze. Bij de meeste datingapps kun je swipen en chatten tot je een ons weegt. Wij willen juist echte ontmoetingen waarbij mensen elkaar vooral in het hèt leren kennen, legt uit. Daarom krijg je per dag maar twee matches te zien die op basis van een zelflerend algoritme uitgekozen zijn. Uiteraard kun je vervolgens zelf kiezen of je met diegene op date wilt, maar de enige manier om er achter komen of het wat kan worden is om in het echt af te spreken. Breeze heeft geen chatfunctie.”

In het programma Dragon's Den bood Shawn Harris 300.000 euro voor 15 procent van de aandelen. Met de investering van Shawn Harris kan Breeze verder uitbreiden in Nederland en wordt het ook mogelijk Breeze-dates buiten de Randstad te organiseren.

Marsha Groei: “We zijn de enige app ter wereld waarbij de ontmoetiiszijn 20.000 dates. Kijkend naar het streven over vijf jaar dan moet de teller op 5 miljoen georganiseerde dates staan. Vlak voordat corona toesloeg stond onze app live, alleen toen kwamen we thuis te zitten. Geen ideale situatie voor een datingapp waarbij juist de fysieke ontmoeting centraal staat. We hebben in de tussentijd heel succesvol wandeldates georganiseerd, maar aannaar echte ontmoetingen nu groter is dan ooit. De summer of love komt eraan.”

www.breeze.social


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.