DPG Grow komt met podcastserie Data&

DPG Grow lanceert Data&, een podcast serie waarin Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing. Achtergrond is dat echt data driven marketing succesvol maken, is een grote uitdaging waar veel merken tegen aan lopen.

In iedere aflevering behandelt Job van den Berg een andere invalshoek samen met een gast uit het werkveld. Geen dure datatermen maar de praktijkervaring en eerlijke bevindingen over data.

Te horen is bijvoorbeeld Data& de toepassing in het creatieve proces. Data& agile insights tools die als paddenstoelen uit de grond schieten. Maar er is ook een aflevering over Data& de opkomst van kunstmatige intelligentie. 

Niet alleen de data-onderwerpen zijn divers, ook de gasten worden uitgenodigd: een wetenschapper, een creatief, een consultant. Ik zie dagelijks merken struggelen hoe zij data kunnen verwaarden en laten landen in hun organisatie. Dat zijn juist merken die de beste datatools en teams in huis hebben. Blijkbaar is het tijd om toe te geven dat data driven marketing best complex is en niet alleen een kwestie van het hebben van een grote zak met geld. Centraal staat het delen van ervaringen op het gebied van data.

Data& Creativiteit met Chris Sant van Wunderman Thompson Amsterdam

Te gast in de eerste aflevering van Data& is Chris Sant, Creative Director bij Wunderman Thompson Amsterdam. Centraal staat hoe data en creativiteit elkaar kunnen versterken. Op het eerste gezicht twee uitersten - creatieven en data specialisten zijn andere professies, vaak ook andere typen mensen-  maar we laten zien dat er een sterke link tussen beide zit. 

Chris Sant is ambassadeur van meer data in het creatieve proces. Aan de hand van drie concrete, inspirerende voorbeelden neemt hij ons mee in zijn data journey en laat hij zien hoe data echt het verschil kan maken in creaties door het op de juiste manier toe te passen in de praktijk. 

Job van den Berg: “Ik ben heel blij met de gasten in de podcast. Ze zijn allemaal zeer succesvol op hun (data)gebied. De luisteraar kan zich denk ik identificeren met hen en hopelijk worden ze ook geïnspireerd om zelf nog meer uit hun databrij te halen.”

Data& is te beluisteren via deze link

www.dpggrow.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.