Coolblue stopt reclames en schroeft prijzen op door Coronavirus

Electronicaretailer Coolblue is sinds vrijdag 21 februari 2020 gestopt met online reclames en heeft haar prijzen verhoogd. Dit blijkt uit rapportages van diverse media. De zogeheten affiliatelinks, oftewel de links waarbij je iets kan kopen vanaf een andere website op de site van de retailer, zijn gestopt. Zo kosten veel produkten bij Coolblue plotsklaps meer dan dat ze elders kosten.

Coolblue kwam relatief laat met een reactie richting de media en stelde in een statement stappen te nemen waarbij zoveel mogelijk marketing uit is gezet en prijzen zijn aangepast. De productie in China staat op een laag pitje, waardoor het bedrijf beschikbaarheidsproblemen verwacht bij haar leveranciers en het bedrijf bezig is haar voorraden te vergroten. Daarmee denkt het bedrijf beschikbaarheidsproblemen voor te zijn. De problemen lijken daarmee een gevolg te zijn van het Coronavirus COVID19 waardoor vanuit China het lastiger is producten geleverd te krijgen.

Coolblue kondigde onlangs aan een omzetstijging te hebben gerealiseerd in 2019 van 130 miljoen euro en daarmee 1,48 miljard euro jaaromzet te hebben gedraaid met  19,7 miljoen euro aan operationele winst (2018: 15,06 miljoen euro) en 15,16 miljoen euro aan netto winst (2018: 12,06 miljoen euro).

Als de levering van producten door het coronavirus langer aanhoudt, kan dit verdere gevolgen hebben voor de marketing- en reclame-bestedingen.

www.coolblue.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.