Consumentenbond komt met sonic identity

De Consumentenbond heeft een eigen sonic identity gelanceerd. Met een anthem en soundlogo wil de vertegenwoordiger van consumenten zich meer profileren.

Muziekbureau MassiveMusic en digital agency Dept waaronder Studio Dumbar, ontwikkelden de vernieuwde identiteit. De visuele en auditieve attributen worden op alle eigen kanalen van de Consumentenbond gecommuniceerd.

Marcel van Venetïen, directeur marketing bij de Consumentenbond: "Het merkgeluid zit vanaf nu in ons DNA en is onmisbaar in het merk Consumentenbond. We zijn trots op het resultaat dat we door de fijne samenwerking met MassiveMusic en Dept konden neerzetten. Overal laten we de audio weerklinken: van tests en acties tot onze overstap- en leasediensten en alles daartussen.”

Marijn Roozemond, creative strategist bij MassiveMusic: "Het op maat gecomponeerde geluid heeft als doel om consumenten te verbinden met de Consumentenbond en met elkaar. We zochten iets authentieks en toekomstbestendigs. Het is de vertrouwde Consumentenbon in  een vernieuwde vorm. Met een soundlogo, anthem en kleinere sounds heeft de Consumentenbond nu een uniek soundboard dat elk verhaal dat ze vertellen kan ondersteunen".

Robin Meekel, creative director bij Dept: "Het was een uitdaging om het unieke karakter van de Consumentenbond én de nieuwe visuele identiteit door te vertalen naar audio en muziek. Daarnaast moest het een breed publiek aanspreken; van mensen die veertig jaar lid zijn, tot de nieuwe generatie die nog lid moeten worden. We zijn heel blij met het resultaat: een super simpel geluid dat niet meer uit het hoofd te krijgen is."

www.consuemntenbond.nl
www.deptagency.com
www.massivemusic.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.