[Column] Paola Cassone: Inflatie voor marketeers - zo ga je ermee om

Het kan niemand ontgaan zijn dat het woord van het jaar inflatie is. Prijzen stijgen en inflatierecords worden voortdurend verbroken. De overheid wordt gedwongen om uitzonderlijke maatregelen te nemen tegen de dalende koopkracht en het IMF laat de rente voor het eerst in decennia stijgen. En voorlopig komt er nog geen eind aan deze ontwikkelingen.

Inflatie is een totaal vreemd concept voor millennials en Z’s; de generaties geboren in of na de jaren 80 van de vorige eeuw. Voor X’ers en boomers is dit eigenlijk een bekende kwaal waarmee we onze hele jeugd en een deel van ons volwassen leven hebben moeten dealen. Toen was er een heel simpel antwoord op de immer oplopende kosten: minder kopen. Minder uitgaan. Openbaar vervoer gebruiken in plaats van de auto. Lichten uit. Water uit. Verwarming op de laagste stand. Zeker geen airconditioning: gewoon ramen open wanner het te warm werd (en geloof me, in Italië was het ook toen al behoorlijk heet, zeker in de zomer). Ik kan nog wel even doorgaan maar zelfs ik realiseer me dat ik totaal vervreemd ben geraakt van deze thema’s. De automatismes van mijn generatie zijn door veertig jaar consumentisme nu ook voor mij verloren gegaan....lees verder!

---

Paola Cassone is Performance Strategy Director bij Initiative.


www.initiative.nl
@InitiativeNL



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.