Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox

Chuck Studios heeft recentelijk een culinaire identiteit ontwikkeld voor Unox. Het merk heeft onlangs zijn positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van zijn producten

Chuck Studios beantwoordde deze vraag door onder meer een kleurenpalet te ontwikkelen dat koud van buiten en warmte van binnen representeert. Tevens werd er, geheel in lijn met de Unox-strategie - op weg naar minder en beter vlees, en meer groenten - een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox-producten goed in beeld komt.

Felice van Acker-Blommers, Brand Manager Unox en European Brand Manager bij Unilever: “Unox is onderdeel van onze cultuur en vrijwel iedereen identificeert zich op een bepaalde manier met het merk. Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Bij Chuck Studios snapten ze dat als geen ander. Olaf van Gerwen en zijn team zijn er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.”

Olaf van Gerwen, Global Creative Director van Chuck Studios: “Unox heeft een ongekende heritage. Het merk verheerlijkt het Hollandse culturele erfgoed en als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat. Daarnaast heeft Unox met haar enorme portfolio veel verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdaging, maar wel zo’n beetje de mooiste uitdaging in de Nederlandse voedselindustrie.”

Chuck Studios versterkte onlangs zijn strategische divisie met Eva Lia-Jordan, ‘s werelds eerste Culinary Strategist die merken moet gaan helpen om met een culinaire identiteit van voedsel een brand asset te maken en zodoende een van de grootste blind spots van marketing op te lossen.

Chuck Studios werkt voor Unox nauw samen in een drie-eenheid van bureaus: SGK voor visuele identiteit, TBWA\NEBOKO voor communicatie en Chuck Studios voor Culinaire Identiteit. Het eerste werk zal naar verwachting medio juni zichtbaar zijn.

www.chuckstudios.com
www.unilever.nl
www.unox.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.