Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien starten campagne Gewoon Gaan voor culturele sector

Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu.

Buro Dertig (van Floor van den Elsen en Malou te Wierik) en Goeie Ouwe Koeien (van Hannah Backx en Roos Hamelink) hebben de campagne ontwikkeld om een positieve boodschap voor de culturele sector te brengen. Beide bedrijven werken voor en met de culturele sector en willen op deze manier de sector een steuntje in de rug geven. De campagne is vanuit een eigen initiatief van de bureaus ontwikkeld.

In de campagne wordt opgeroepen te genieten van livemuziek of een film. Daarbij benadrukken initaitiefnemers dat ook op afstand met mondkap en op een stoel cultuur ervaren kan worden.

Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien roepen musea, theaters, filmhuizen, podia, cultuurliefhebbers, belangenverenigingen en culturele accounts op social media op om de campagne zoveel mogelijk te delen. Het doel van de campagne is om een grote groep in beweging te krijgen richting musea, theaters, podia en filmhuizen. Verschillende campagnes roepen op om te doneren, maar de campagne roept op om gewoon te gaan.

Verschillende instellingen hebben de campagne al gedeeld waaronder het Centraal Museum, De Makers Podcast, het Taalmuseum, Noorderkerkconcerten, Teylers Museum, het Muiderslot en influencers zoals Explore Utrecht en Cultuursnuiver.

Hannah Bakx, mede-oprichter van Goeie Ouwe Koeien: "Ik ga gewoon. Naar musea, podia, theaters en filmhuizen. En ik zet graag 5 redenen op een rijtje waarom jij ook gewoon kan gaan. Een cultureel uitje is Gezellig, het liefst ga ik samen, want dat is veel leuker dan alleen. Of wat dacht je van een uitje met je geliefde? Goede date hoor! Er is Genoeg cultuur en voor iedere smaak is er wel een culturele instelling te vinden. De culturele sector kan wel wat steun gebruiken. En als we allemaal één keer gaan, maakt dat al verschil."

De campagne loopt de gehele maand september 2020 en is op 1 september 2020 gestart.

www.burodertig.nl
www.goeieouwekoeien.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.