Athlete’s Foot start influencer marketingcampagne

Sneakerstore The Athlete's Foot heeft haar 50-jarig bestaan afgetrapt met een grote influencer marketing campagne. In de campagne staat zowel de Amerikaanse sneaker heritage als thema's als inclusiviteit en female empowerment centraal. Ook biedt de campagne een podium aan Nederlands talent uit alle hoeken van de samenleving.

&.agency is verantwoordelijk voor de creatie en uitvoering van de campagne; van de organisatie van het kick-off evenement tot aan pr, influencer marketing, branded content en social advertising.

In Nederland is het 50-jarig jubileum gevierd met een groot event met een spoken word over diversiteit en female empowerment door schrijfster, singer-songwriter en performing artist Schiavone Simson en een optreden door het opkomende zangtalent Mikkie van Wijk. Ook waren er live samenwerkingen met de sneakerbrands. Zo konden aanwezige media en influencers Puma sneakers laten customizen tot speciale #TAF50years sneakers. Ook creëerde een graffiti-artiest live een kunstwerk voor adidas & The Athlete's Foot dat hun jarenlange samenwerking symboliseert.

&.agency is niet alleen verantwoordelijk voor de event organisatie. Tegelijkertijd is voor en tijdens het event alle campagne content voor de influencer content en paid advertising vastgelegd.

Martijn Brons, Strategy & New Business Director bij &.agency: "Door deze aanpak kunnen we een holistische en uniforme uitstraling creëren die in de gehele doorlooptijd van de campagne terugkomt. De #TAF50years brand ambassadors Sophie Milzink, Mert Okatan, Channah Hewitt, Mikkie van Wijk, Liz Breed en Charlotte Molenaar vervullen hierin een belangrijke rol. Zij zijn het gezicht van deze campagne in zowel de influencer campagne als de paid advertising campagne en dragen de boodschap van The Athlete's Foot uit."

Credits:  
Klantverantwoordelijk: Sasha Koelewijn - Marketing & Webshop Manager bij The Athlete's Foot | Bureau - &.agency | Strategie: Martijn Brons - Strategy & New Business Director | Head of Project: Jeroen de Haas - Sr. Project Manager | Head of pr: Michelle Sprenkels - Sr. pr Manager | Productie: Marloes Verhoeven, Des'ree van Wijk, Suzanne Broeders | Influencer marketing: Jeroen de Haas, Eva Pluijm | Video/fotograaf: Sascha Gorter en Sonny Arkenbout.

www.theathletesfoot.nl
www.and-agency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.