Amazon opent eerste supermarkt met bijzondere afrekentechniek

Amazon heeft onder de naam Fresh een eerste supermarkt geopend in de Verenigde Staten waarbij afgerekend wordt zodra mensen iets van de schappen pakken en in hun winkelwagentje doen. De bedoeling is dat op deze wijze klanten zonder naar een kassa te hoeven automatisch afrekenen. De winkel verkoopt zowel reguliere supermarktproducten als pizza's, broodjes en andere kant-en-klaarmaaltijden. Amazon gebruikt ook Alexa-technologie om  klanten met voice assistentie producten te laten vinden. Het merk Amazon Fresh gebruikt Amazon al voor het online bestellen en bezorgen van voedsel.

De winkel staat in Woodland Hills in Los Angeles. De winkel is in eerste instantie alleen op uitnodiging te bezoeken, maar zal de komende weken voor het algemene publiek open gaan. Binnenkort zullen ook winkels in Chicago, Northbridge en Irvine opengaan alsmede op een aantal andere locaties in de Verenigde Staten.



Met deze fysieke winkels gaat Amazon de strijd aan met Amerikaanse supermarktconcurrenten als Kroger en Albertsons. Amazon combineert daarbij  online winkelen met fysiek winkelen.In 2017 nam Amazon de supermarktketen Whole Foods over voor 13,7 miljard dollar. De bedoeling is dat de Fresh-winkels in een goedkoper segment zullen komen met een oppervlakte van 10.668 vierkante meter.

www.amazon.com



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.