
2Basics organiseerde brandsessie: merken als maatschappelijke impactmakers
2Basics organiseerde samen met CPNB een brandsessie onder leiding van Frénk van der Linden. Tijdens de brandsessie ging Frénk van der Linden in gesprek met Ronald Giphart die vol passie vertelde over het belang van lezen, innovatie en zijn aandeel hierin.
Leesplezier vergroten bij jongeren
Eveline Aendekerk (CPNB) en Kevin Loos (2Basics) presenteerden hierna de Readification case. Een partnership van het CPNB, NBD Biblion en Ubisoft waarin twee tegenovergestelde werelden, namelijk gaming en lezen, aan elkaar gekoppeld werden, om het leesplezier te vergroten bij jongeren. Ronald Giphart en Margje Woodrow schreven de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla. De samenwerking krijgt een vervolg.
Merk als maatschappelijke impactmaker
Hoe kan je als merk maatschappelijk impact maken? Hoe kan je als merk een bijdrage leveren aan het tegengaan van de ontlezing? Welke rol kan gaming spelen om een moeilijk bereikbare doelgroep te mobiliseren? Een paneldiscussie bestaand uit Saskia Caelen (DPG Media), Rutger Hamelynck (NS), Annemieke Kievit-Nol (VodafoneZiggo), Niels van Veen (TUI) en Ruben Houkes (2Basics) gaven antwoord op deze en meer vragen.
Tot slot liet Pieter Doove (2Basics) zien wat de mogelijkheden zijn voor merken in het populaire spel Minecraft. Ook kregen we een sneak peek te zien van de aankomende Kinderboekenweek campagne met het CPNB en Oerrr (Natuurmonumenten) in Minecraft.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge
Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn
Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant
ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform
Masha Kodden CMO De Koffiejongens
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen