1 op 3 Nederlanders maakt gebruik van persoonlijke aanbieding per post

Papieren persoonlijke postbezorgde reclame wordt nog steeds door 57 procent van de Nederlanders bekeken.Dit blijkt uit een onderzoek onder 1000 Nederlanders van 18 jaar en ouder door DirectResearch in opdracht van PostNL.

In vergelijking met briefpost bekijkt slechts 43 procent van de Nederlanders altijd persoonlijke aanbiedingen via de e-mail. Zes op de tien Nederlanders is van mening dat zij te veel aanbiedingen per e-mail ontvangen.

Maartje Silvius van PostNL: "Het onderzoek toont aan dat ruim de helft van de Nederlanders met name e-mails vluchtig scant. Persoonlijke aanbiedingen via de brievenbus krijgen meer aandacht van de ontvanger. Recente campagnes onderstrepen de effectiviteit van persoonlijke post. Zo stuurt gemeente Ede twee keer per jaar een waardecheque van Ede Doet per post naar haar inwoners. Inwoners kunnen met deze waardecheques bewonersinitiatieven steunen of realiseren. Hiervan worden binnen één maand gemiddeld de helft van de waardecheques verzilverd."
 
Ruim driekwart van alle Nederlanders (76 proent) ervaart minder persoonlijke aandacht door de steeds individualistischere samenleving. Dit komt mede doordat digitale communicatie, zoals berichten op sociale media, minder als echte aandacht wordt gezien. Zo vindt 79 procent dat digitale middelen zorgen voor vluchtig en snel contact.

Maartje Silvius van PostNL: "In een wereld waarin we Instagram-posts van influencers steeds vaker in twijfel trekken, ontstaat een grotere waardering voor eerlijke manieren van communiceren. De afgelopen 10 jaar ging het om efficiëntie en data. Nu zien we de trend dat oprechte aandacht en personalisatie steeds belangrijker worden in marketingcommunicatie. Denk aan fysiek of telefonisch contact of via de post."

www.postnl.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.