YoungCapital zet in op podcasts en influencers

Jongerenrecruitmentspecialist YoungCapital begint een uitgebreide podcast- en influencer-campagne met meer dan veertig makers, influencers en artiesten. Dit is onderdeel van de Whatever Works. Work.-campagne, die het bedrijf eerder dit jaar lanceerde.

Samen met mediabureau Initiative slaat YoungCapital de handen ineen met De Stroom, FC Afkicken, Top Notch, Noah’s Ark en Supergaande. Het is de eerste keer dat een recruitmentbedrijf podcasts inzet bij een campagne om zo het onderwerp werk op spraakmakende manier onder de aandacht te brengen bij jongeren. De campagne loopt tot halverwege november en is afgetrapt bij de Pantelic Podcast.

Inzetten op de kracht van de makers

In titels als Rookworst de Podcast, FCA Daily en Met de Gurnels praten de makers over hun ervaringen met werk. Denk aan hilarische verhalen, minder fijne momenten en blunders op de werkvloer. Verder spreekt Supergaande z’n kijkers via YouTube aan, verschijnen er zes interviews met makers en artiesten op de Top Notch- en Noah’s Ark-socials en lanceert YoungCapital met tien influencers een Whatever Works. Work-TikTok-effect. Om zo op eigen manier invulling te geven aan Work.

Geen concept maar een strategie

Shari Hubeek, Head of Brand Partnerships bij Top Notch en Noah’s Ark: “Toen we vanuit YoungCapital gebriefd werden, wisten we dat we wilden inzetten op de kracht van makers. Niemand kent het publiek beter dan zij. Daarom presenteerden we geen concept, maar een strategie. Eén waarbij we deze makers de vrijheid geven om een eigen manier invulling te geven aan de campagne.”

Naast de samenwerkingen met populaire podcasts en influencers, speelt YoungCapital zich ook op andere manieren in de kijker. Letterlijk, met digitale reclameborden in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Maar de campagne is ook terug te zien op de tram in Amsterdam, social media en verschillende streamingsplatforms.

www.youngcapital.nl

ww.initiative.com

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.