Yellow Communications overgenomen door Clarity

Clarity heeft het pr- en communicatiebureau Yellow Communications overgenomen. Yellow Communications richt zich vooral op de techindustrie. Yellow Communications was volledig in handen van oprichter/eigenaar Karin van Geelen. Natasja la Lau was tot 2012 enkele jaren managing partner van het bedrijf.

Oprichtster Karin van Geelen is benoemd tot Managing Director Benelux bij Clarity. Er werken 10 mensen bij Yellow Communications. De verwachting is dat eind 2020 de naam van het bedrijf zal wijzigen in Clarity. Tot die tijd zal de ondertitel A Clarity Company worden gebruikt bij Yellow Communications.

Clarity is een van origine Brits pr- en communicatiebureau met kantoren in Londen, Los Angeles, New York en San Francisco. Het bedrijf wordt met de overname actief op het Europese vasteland. Rachel Gilley die de leiding gaf aan de Britse operatie, is benoemd tot President EMEA. Het team van Yellow Communications blijft ook onder eigenaarschap van Clarity voor het bedrijf actief. Huidige klanten van Yellow zijn onder meer Citrix, Boomi, ENGIE, Roche Diabetes Care en Solvinity.

In oktober 2019 nam het bureau het in Los Angeles gevestigde Brew over en in december 2019 breidde Clarity het team in het Verenigd Koninkrijk uit met de overname van Dynamo PR.

Sami McCabe, oprichter en CEO van Clarity: "De overname van Yellow Communications is een belangrijke mijlpaal in onze groei. We waren al enige tijd op zoek naar een goede mogelijkheid om uit te breiden naar het Europese vasteland, en dan specifiek in Nederland. Na een uitgebreide zoektocht vonden we Yellow Communications als de ideale partner. Yellow Communications  is in deze regio het beste onafhankelijke pr- en communicatiebureau gespecialiseerd in tech. Ook wat betreft cultuur en sfeer voelden we vanaf onze eerste ontmoeting een vanzelfsprekende klik. De regio Amsterdam is de perfecte plek voor Clarity om te landen in Europa. Het is bovendien een geweldige basis om vandaaruit onze aanwezigheid in heel EMEA uit te breiden."

Karin van Geelen, oprichtster en Managing Director Benelux van Yellow Communications: “Ik ben ontzettend blij dat we onderdeel worden van Clarity. Mijn team is nu directe collega van de topteams in Londen, New York, San Francisco en Los Angeles. Ik speelde al een tijdje met het idee van een overname, maar heb nooit de ju

Yellow Communications overgenomen door Clarity

iste partner kunnen vinden, tot ik kennismaakte met Clarity. We werkten al samen met een aantal gezamenlijke klanten, die we nu nóg beter kunnen ondersteunen. Met de overname versterken we Clarity met ons netwerk, onze lokale kennis en ons enthousiaste team. Onze huidige klanten kunnen we dankzij Clarity nog beter ondersteunen met meer middelen, reikwijdte en slagkracht.”

Rachel Gilley, President EMEA en Managing Director van Clarity UK: “Ik kijk ernaar uit om in mijn nieuwe rol met Karin van Geelen en het team samen te werken. Karin van Geelen heeft een van dé tech-bureaus in Nederland opgericht en het wordt mijn topprioriteit om ervoor te zorgen dat haar team zich thuis voelt in het onze. Deze overname versterkt beide teams en stelt ons in staat verdere groei en bedrijfssucces in de EMEA-regio te behalen. Het Clarity-team inspireert me ieder dag weer met de kwaliteit van hun werk en hun toewijding om result aat te leveren aan klanten en partners. Ik kijk er naar uit om een leiding te geven aan dit nieuwe EMEA-team dat eenzelfde mentaliteit en aanpak heeft.”

www.yellow-communications.nl
www.clarity.pr



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.