Yannick Colastica: Floryn is bondgenoot van de ondernemer

[Marketing Report TV] Director of Marketing van Floryn over technologie, groei en positionering

Yannick Colastica, Director of Marketing bij Floryn, vertelt in gesprek met Bas Vlugt over de snelle en technologisch gedreven aanpak van de mkb-financier. Floryn, gevestigd in Den Bosch en dit jaar tien jaar actief, richt zich op kleine en middelgrote ondernemingen die snel behoefte hebben aan financiering.

Yannick Colastica: “Floryn is een zakelijke kredietverstrekker. We bedienen het mkb dat op zoek is naar financiering, en dat doen we snel: binnen 24 uur.” Volgens hem vormt technologie de kern van de dienstverlening. Yannick Colastica: “Onze technologie is onze grootste drijver en unique selling point als organisatie.”

AI en risicomodellen als kern van de dienstverlening

Floryn maakt gebruik van AI in haar risicobeoordelingsprocessen: “We hebben een risicomodel gebouwd waarin AI een rol speelt. Daarmee kunnen we snel en nauwkeurig inschatten hoe het gaat met de bedrijfsvoering van klanten.” Die analyse gaat ver: “Soms zien wij zelfs eerder dan de klant zelf dat het mogelijk de verkeerde kant op gaat. En daar kunnen we dan snel op inspelen.”

Deze signalering leidt soms tot direct contact met klanten. Yannick Colastica: “We positioneren ons als bondgenoot van de ondernemer.”

Volledige transparantie door PSD2-koppeling

Op vragen over privacy reageert hij helder. Yannick Colastica: “We hebben een vergunning van De Nederlandsche Bank. De klant geeft expliciet toestemming, elke paar weken opnieuw, zodat wij banktransacties automatisch kunnen inladen en meekijken.”

Groeiambities in Nederland en daarbuiten

Floryn groeit uit het huidige pand in Den Bosch en verhuist binnenkort naar een nieuwe locatie. Tegelijkertijd kijkt het bedrijf ook over de grens. Yannick Colastica: “We kijken naar landen als België, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Maar Nederland is nog lang niet uitgespeeld.”

Binnen Nederland richt Floryn zich op bedrijven met een jaaromzet tussen de 100.000 euro en 25 miljoen euro. Yannick Colastica: “We kijken of een bedrijf levensvatbaar is. Onze technologie leest bankgegevens uit en beoordeelt of een klant betrouwbaar is.”

Marketingstrategie: van positionering tot merkcampagne

Als Director of Marketing richt Yannick Colastica zich op het bouwen van vertrouwen in een markt waar banken het vertrouwen al decennia genieten: “Het is een lastige markt om voet aan de grond te krijgen bij klanten die ons nog niet kennen.”

Daarom werkt Floryn aan een sterke merkpositionering. Yannick Colastica: “Een echte banger, gedurfd en gewaagd.” De nieuwe merkcampagne wordt breed uitgerold via out-of-home, sociale media, videoplatformen, print en magazines. De productie wordt in-house begeleid door een fractional creative director. Yannick Colastica: “Die leert het merk van binnenuit kennen en ontwikkelt van daaruit concepten en content.”

Voor PR werkt Floryn samen met Ace PR. Yannick Colastica: “Ace PR helpt ons daarbij.”

Bekijk de video hier:

Marketing Report TV is powered by Bruut en Abovo Maxlead

Bruut is dé one-stop-shop voor videocontent! Van strategie tot creatie, en van productie tot distributie. Wij doen het! Hoge kwaliteit video, slim en efficient gemaakt voor ieder scherm, dat is onze kracht. Met een hecht team van enthousiaste makers hebben maken we gepassioneerd content voor iedereen.

www.bruut.media

Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. We zijn het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We zijn eigenzinnig. Eigenzinnig in marketing en media.

Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak.

www.abovomaxlead.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Kelly Staa: Cosmopolitan is een merk voor en door Gen Z

04-11-2025 | 10:50:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt ze hoe het merk zich heeft ontwikkeld van een traditioneel tijdschrift naar een dynamisch, multimediaal platform

Finally an Agency viert 20 jaar met SPICECREAM

03-11-2025 | 09:15:00
Het ijs staat symbool voor het creatieve contrast waarmee het bureau merken helpt veranderen en groeien.

Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken

30-10-2025 | 11:27:00
Sanne Konings en Bregje van Iperen gaan in gesprek met Peter Wybenga over hun specialisatie in moederinfluencers en de kracht van Instagram

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:00
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter

30-10-2025 | 09:52:45
Tijdens een aflevering van Marketing Report TV sprak Peter Wybenga met Eefje Gubbens over de ontwikkeling van het bedrijf en hun visie op contentmarketing

Danny Thijssing: Buitenreclame werkt omdat je het echt beleeft

29-10-2025 | 13:25:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Danny Thijssing. Hij vertelt over de groei van zijn team en de kracht van buitenreclame

Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?

29-10-2025 | 13:04:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Liedewij Hentenaar. Ze vertelt over het meten van audiobereik, de groeiende inzet van merkgeluid en de kracht van creatie

Nik Sluijs: Happiness Amsterdam werkt als één Benelux-club

29-10-2025 | 11:03:00
Nik Sluijs en Toprak Özturan vertellen over hun rollen, ambities, klanten en de samenwerking binnen de Benelux.

Sander van Gestel: Mediahuis kiest voor eigen innovatie

28-10-2025 | 10:08:00
Hij vertelde over zijn rol in het bouwen van bruggen tussen technologie en commercie, het belang van klantgerichte innovatie en strategische keuzes

Dion Holla: Muziek is een strategisch wapen voor merken

28-10-2025 | 09:15:00
Hij vertelde over de manier waarop Sizzer merken helpt om muziek strategisch in te zetten, de rol van AI binnen de industrie

Eduard van Bennekom en Lukas van de Ven: Creatieve fusie voelt als thuiskomen

27-10-2025 | 16:25:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV vertellen ze over hun fusie met Open Now, het unieke samenspel tussen gedragswetenschap en creativiteit

Andy Mosmans: nexeye groeit in Europa met VENGEAN-power

27-10-2025 | 15:47:00
In gesprek met Bas Vlugt bij Marketing Report TV spreekt hij over zijn recente reis naar Hamburg en over het succes van de rebranding van nexeye

Marco van de Lisdonk: YouTube vraagt om precisie en data

07-07-2025 | 19:39:10
In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over de werkwijze van Channel Factory en het belang van brand safety en brand suitability op YouTube

Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen

07-07-2025 | 19:38:18
In gesprek met Peter Wybenga vertelt ze over haar visie op het versterken van in-house marketingteams

Patrick Molleman: Retail en digitaal maken Global sterker

07-07-2025 | 19:33:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over zijn overstap van de bureauwereld naar de out-of-home business, de transformatie van de sector


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.